Östersjön nästan-runt

söndag 23 juli 2017 - måndag 31 juli 2017

Stockholm-Gdansk-Kaliningrad-Kaunas-Riga-Tallin-Åland-hem

Estland och några timmar på Åland
måndag 31 juli 2017 - Mariehamn, Mariehamns stad, Åland

Det blev inte så mycket mer skrivet i Estland, men... iaf så gjorde vi det här;cachade så klart!vi vandrade massor i gamla stan. Vi gick så mycket bland kullerstenslabyrinten att vi gick vilse och då fick vi gå ännu mer, vart vi än kom så verkade vi bara komma till en ny utsiktspunkt..

Vidare färd
lördag 29 juli 2017 - Tallinn, Harju län, Estland

Dagens inlägg utgår på grund av trötthet. Sku ba säga att vi iaf har kommit fram till Tallin.Godnatt!

Riga
fredag 28 juli 2017 - Riga, Lettland

Här i Riga bor vi på ett enklare ställe - Alta Hostal. Trevligt nog ändå, trots att det ligger typ mitt i en marknad (som aldrig verkar ta slut - när jag hämtade lite glömda grejer i bilen vid halv ett inatt var delar av bakluckegrönsaksförsäljningen fortfarande igång...). Mindre

Lite Litauen
torsdag 27 juli 2017 - Kaunas, Kaunas län, Litauen

Vårt pitstopp i Litauen var Kaunas, landets näst största stad (4de i Baltikum).Hotel Metropolis var en trevlig överraskning som överträffade första intrycket.. Vi parkerade på hotell-parkeringen på en innergård vid en lätt gul-grå flagnande betongvägg och en oansenlig dörr med en

Kaliningrad oblast
onsdag 26 juli 2017 - Kaliningrad, oblast, Ryssland

Som jag avslutade igår, det var ingen tvär-snabb gränskontroll för att komma ut från Polen och in i Kaliningrad/Ryssland. Först fick vi stanna vid ett rödljus , sen hos en tullkvinna som lät arg vad hon än sa - oavsett om hon frågade om pass eller skällde ut osss för att vi inte