Bil och tältsemester 2017

måndag 31 juli 2017 - måndag 7 augusti 2017 Bil och tältsemester 2017

En bilsemester som innehåller tält och 3 hundar. Kan gå hur som helst. Hoppas på sol och värme. Åker mot Jämtland, Härjedalen, Hälsingland, Dalarna och Värmland. Har ett antal ställen vi ska besöka men utan tidsschema och press. Några ishallar ingår i resan 👍 Ska försöka vara tillbaka till måndag 14 augusti 🤣🤣

Hemfärd
måndag 7 augusti 2017 - Njupeskär, Dalarnas län, Sverige

Idag börjar många jobba efter en förhoppningsvis härlig semester. Jag och Tom går in på semestervecka nr2. Vi har haft en himla tur måste jag säga. Visst har det regnat och varit råa nätter men när vi nu tar ner tältet är det torrt och fint. Inser att vi haft en ganska bra vecka.

Söndag i Mora
söndag 6 augusti 2017 - Mora, Dalarnas län, Sverige

Grattis Ove på din dag 🎉🌺🎂Vad skönt att sova länge. När man så vaknar är det ingen kö på toalett eller dusch. Kan ju inte bli bättre. Fast lika bra att vara nattsuddare. Ingen kö då heller 🤣Idag blir en dag utan tights. Rätt varmt och solen skymtar. Skippar frukost hemma och

Leksand dagen
lördag 5 augusti 2017 - Leksand, Dalarnas län, Sverige

Vandrar upp till lite lätt sömning, kl är 5 och det är lugnt och stilla ute. Lite grått, men vad gör det, det är ju så denna sommar varit. Få morgnar man fått se en soluppgång. Lägger mig igen drar på täcket makar undan några hundar och så....... börjar detta jäkla regnande, igen.

En dag av lugnare slag
fredag 4 augusti 2017 - Tällberg, Dalarnas län, Sverige

Härlig känsla att stiga upp gå på toa och se folk komma till sina jobb. Ja, kl är 7 och jag ser personalen komma för att förbereda dagens frukost, aktiviteter och utomhus miljö. Jag går tillbaka till mitt tält och kryper ner igen och somnar. Det är semester.Vaknar något senare av att

Bilutflykt
torsdag 3 augusti 2017 - Karlstad, Värmlands län, Sverige

Vaknar och inser att det är grannen jag hör snarka, alltså i tältet bredvid 🤣🤣 Tunna väggar här.Många av besökarna till Motorveckan i Rättvik verkar bo på denna camping. Finns en och annan raggarbil här. Märktes i morse också då många gjorde sig klar för avfärd ganska tidigt.