Min cykelresa till Sundsvall från Dalarna

söndag 30 juli 2017 - söndag 6 augusti 2017 Min cykelresa till Sundsvall från Dalarna

Min resa börjar i Dalarna/Sunnansjö. Tanken med resan är att njuta av natur, cykling och god mat. Jag kör inte för att tävla, utan bara av att njuta av min semester. Det är första gången jag gör en sådan här resa helt ensam. Många tragiska tankar och minnen dyker upp när jag tänker på att jag skall cykla till Sundsvall. Dessa får jag bearbeta längst resan dit. Men också underbara minnen. Min bror som bor i Sundsvall kommer att möta upp mig i Järvsö och vi kommer tillsammans att cykla in i mål. BTW!! MIn stora idol är Tom Hanks.

Cykelresan utförd!
söndag 6 augusti 2017 - Njurunda, Västernorrlands län, Sverige

Jag o Peter startade vid 10-tiden från Gnarp till Njurunda. 5 mil ösregn och kall vind hela vägen. Vi tog kustvägen upp till Njurunda. Vägarna var okej med både grus, lera och asfalt. Vid ett parti högt upp i skogen så var det varningsskyltar på att björn fanns i området. Wooom! Där

Terräng och regn från Huddik till Gnarp
lördag 5 augusti 2017 - Gnarp, Gävleborgs län, Sverige

Det tog 3 timmar och 45minuter och endast 4.8 mil idag. Terräng nästan hela vägen. Uppehåll i början sen kom hällregnet. Peter har breda däck på cykeln som passar perfekt för terräng, till skillnad från jag som har däck som passar asfalt mer. De få hundra meter där vägarna var

Järvsö till Hudiksvall med bil
fredag 4 augusti 2017 - Hudiksvall, Gävleborgs län, Sverige

Peter är allergisk mot vind och regn. Ingen effekt av antihistamin och Betapred. 50 mm ösregn idag så det blev bil till Hudiksvall .Fikade på Lill-Babs "caffär" på vägen. Checkat in på stadshotellet i Hudiksvall. Fint hotell med gym och Pool. Det hanns med att träna lite. Imorgon skall

Bollnäs till Järvsö
torsdag 3 augusti 2017 - Järvsö, Gävleborgs län, Sverige

Framme äntligen. Hade mycket energi i morse efter en dusch och frukost. Nu trött. Cyklat bara 5 mil men bara uppför . Inte lika brant som igår dock. Backe efter backe och trodde till slut att det inte fanns flera backar i Sverige, då jag kom till mördarbacken när det var två mil kvar. Fick

Åmot till Bollnäs
onsdag 2 augusti 2017 - Bollnäs, Gävleborgs län, Sverige

3.2 mil grusväg. Första 1,8 mil dålig grusväg o BARA uppför! Rullande grus in the middle of nowhere. Backarna var tunga. Tänk er backen från Älsjön i Olofstorp X flera , fast med rullgrus!!!Inte ens en fågel hade orkat ta sig uppför dessa backar. Men jag klarade det! Ägg har ju byggt

Min cykelresa till Sundsvall från Dalarna

49 Bilder 10 Besökta platser 9 Dagböcker