Indien by bus 😃

lördag 5 maj 2018 - fredag 18 maj 2018

Rundresa i Indien 😃 New Delhi, Mandawa, Bikaner, Jodhpur, Ranakpur, Udaipur, Jaipur, Agra....here we come ♥️

Hem...
fredag 18 maj 2018 - Agra, Uttar Pradesh, Indien

Denna dag hade vi lite sovmorgon, båda hade sovit som smågrisar 😀Vi tog oss ner till matsalen men åt inget direkt pga våra magar 😳Vi skulle lämna rummet vid 12, och sedan ge guiden, chauffören och hjälparen sin dricks. Så med lite gott om tid för att ligga lite vid poolen...och det

Taj Mahal...
torsdag 17 maj 2018 - Agra, Uttar Pradesh, Indien

Idag var det så dags att äntligen få se Taj Mahal. Kl 05.30 var det avfärd men innan dess hade vi haft täta besök på ”kontoret” då vi från att ha varit helt friska hela resan plötsligt fått Delhi mage. Carina inledde med att säga att hon nog inte kunde följa med till Taj Mahal men

Agra...
onsdag 16 maj 2018 - Agra, Uttar Pradesh, Indien

Checkade ut från ännu ett fantastiskt hotell...i går när jag skulle till rummet så lyckades jag tappa kortet till rummet i springan mellan hissen och våningsplanet...det ni...gör om det :)...och detta slapp vi betala :)Ännu en morgon packade vi in oss i bussen och skumpade i väg...i dag

Varmt och svettigt...
måndag 14 maj 2018 - Jaipur, Rajasthan, Indien

Tidig morgon, frukost och bussresa som vanligt. Fotostopp vid Vindarnaspalats där vi även fick se ormtjusare. Körde vidare till Amer Fort där vissa valde att rida elefant upp medan vi (som inte vill medverka till djurplågeri) och några andra åkte jeep. Väl uppe möttes vi av ett fint fort

Packat...
söndag 13 maj 2018 - Udaipur, Rajasthan, Indien

Även denna dag började tidigt med att packa och sedan frukost innan avfärd. Detta är första natten som vi har sovit ordentligt en hel natt.När bussen var lastad med bagage och passagerare påbörjade vi vår 10-timmars resa. Ett kort stopp för foto på en gigantisk shiva som håller på a5t