The last road trip ?

måndag 31 juli 2017 - måndag 21 augusti 2017

Naperville, kl. 21.45 Allting flöt utan incidenter fram tills Hertz. Bilen jag fick var helt död, så det tog tid att få en annan (fastan bättre). Sedan bestämde sig gps:en att addressen jag matade in var inte den jag skulle åka till utan att en annan passade bättre. Trots detta hittade jag fram till slut. Eftersom klockan är 04.45 enligt min biologisk klocka (?) är det hög tid att försöka sova. Imorgon startar roadtrippen. Yeah.

O'Hare flygplats
söndag 20 augusti 2017 - Chicago, Illinois, USA

Kl. 18.05Sitter i SAS loungen, som ligger långt efter ett antal (för att inte säga de flesta) andra lounger jag har besökt. Om tre timmar (om allt går enligt planerna) lyftas det mot Arlanda, så det här är den sista dagboksanteckningen. Det talas mest engelska omkring mig än så länge,

En promenad i sardinburken
lördag 19 augusti 2017 - Chicago, Illinois, USA

Kl. 21.00Vaknade till en strålande sommardag, solsken och inte en moln på himmeln. Kan man struntar i det fina vädret och kollar på fotboll. Javisst kan man det även om det naturligtvis går åt helvete. När matchen var slut kände jag mig förpliktigad att ge mig ut i sommaren och bestämde

En vandring i solen ( och under molnen)
fredag 18 augusti 2017 - Chicago, Illinois, USA

Kl. 20.15Efter mejlkontakt med hembasen inställdes eventuell tunnelbanaresande, vilket föranledd en ny dag på benen. Problemet med att bo mitt i smeten är att allting ligga åt andra hållet. Morgonen var gråmuligt och det kändes att regnet kunde börja när som helst då jag gav mig ut vid

Stor plus för the windy city
torsdag 17 augusti 2017 - Chicago, Illinois, USA

Kl. 19.45Liten som New York, men bara lite. The Magnificent Mile, som området där jag bor heter är precis som det verkade vara igår, mycket krogar och hotell men ändå känns det Chicago - som när man bor på Manhattan, är man definitivt i New York. En promenad på State Street och en

Big Bang Theory igen
onsdag 16 augusti 2017 - Chicago, Illinois, USA

Kl.21.00 (som för mig är egentligen 22.00, tidszoner)Nu är roadtrippen verkligen slut eftersom jag inte har någon bil längre, den återlämnades till Hertz vid tolv tiden (eastern time) efter en i huvudsakligen enkel motorvägskörning tills gps:en och jag missuppfattade varandra, den här