The last road trip ?

måndag 31 juli 2017 - måndag 21 augusti 2017

Dag 20 av 22

Naperville, kl. 21.45 Allting flöt utan incidenter fram tills Hertz. Bilen jag fick var helt död, så det tog tid att få en annan (fastan bättre). Sedan bestämde sig gps:en att addressen jag matade in var inte den jag skulle åka till utan att en annan passade bättre. Trots detta hittade jag fram till slut. Eftersom klockan är 04.45 enligt min biologisk klocka (?) är det hög tid att försöka sova. Imorgon startar roadtrippen. Yeah.

En vandring i solen ( och under molnen)
fredag 18 augusti 2017 - Chicago, Illinois, USA

Kl. 20.15Efter mejlkontakt med hembasen inställdes eventuell tunnelbanaresande, vilket föranledd en ny dag på benen. Problemet med att bo mitt i smeten är att allting ligga åt andra hållet. Morgonen var gråmuligt och det kändes att regnet kunde börja när som helst då jag gav mig ut vid

Stor plus för the windy city
torsdag 17 augusti 2017 - Chicago, Illinois, USA

Kl. 19.45Liten som New York, men bara lite. The Magnificent Mile, som området där jag bor heter är precis som det verkade vara igår, mycket krogar och hotell men ändå känns det Chicago - som när man bor på Manhattan, är man definitivt i New York. En promenad på State Street och en

Big Bang Theory igen
onsdag 16 augusti 2017 - Chicago, Illinois, USA

Kl.21.00 (som för mig är egentligen 22.00, tidszoner)Nu är roadtrippen verkligen slut eftersom jag inte har någon bil längre, den återlämnades till Hertz vid tolv tiden (eastern time) efter en i huvudsakligen enkel motorvägskörning tills gps:en och jag missuppfattade varandra, den här

En dag i New York State
tisdag 15 augusti 2017 - Highland, USA

Kl. 20.00Inte så lätt att hitta på en ny rubrik varje dag, fantasin tryter och utan rubrik går det inte publicera.En gråmulen dag med prognos på regn på eftermiddagen  men dagens resa behövde inte vara så tidskrävande. Tog det lugnt på morgonen - tyckte att nio tiden kunde räcka. Hade

Rhode Island och Connecticutt igen
måndag 14 augusti 2017 - Albany, USA

Kl. 20.30Fast "Albany" är ettt vidsträckt begrepp, ungefär att Södertälje är "Stockholm". Nå väl. Dagen började med en överraskning, motellet som inte skulle ha frukost bjöd ändå på flingor, rostat bröd, kaffe och apelsinjuice. Det gjordes mera resande i Rhode Island än väntat då