Några dagar i Barcelona inkl fotboll
torsdag 10 augusti 2017 - Barcelona, Katalonien, Spanien

Vårat sista stora resemål på denna resa blev Barcelona.En riktigt häftig stad som var mycket större än jag trodde. Barcelona har verkligen ALLT!Våran första kväll utforskade vi staden lite genom att gå runt på de stora gatorna bland miljarder av folk. Helt otroligt hur mycket människor

En orgie av lyx
onsdag 9 augusti 2017 - Cannes, Provence-Alpes-Côte d'Azur, Frankrike

Cannes var som... Star Wars.Totalt overkligt som man bara ser på film. En stor orgie av lyxbåtar och bilar i miljondollar klassen.Bilderna får tala för sig själva denna gången 😂

En tripp till Monaco
tisdag 8 augusti 2017 - Monte Carlo, Monaco-Ville, Monaco

Dagens utflykt efter frukost blev Monaco.Fy fasen vilket häftigt ställe med alla dess båtar 😊Tog en riktigt lång promenad längs bryggan, upp till casinot för att se allt detta lyx.Kändes riktigt overkligt att se detta i verkligheten, någon man trodde bara fanns på film förut.Tog oss

På väg mot Nice genom Norra Italien
måndag 7 augusti 2017 - Nice, Provence-Alpes-Côte d'Azur, Frankrike

Vi beger oss iväg från Lido Di Jesolo mot Nice, men gör ett par stopp på vägen.Det första blir Prosecco distriktet för att handla lite direkt från gårdarna, men pga sen avfärd och körde vilse uppe bland alla gårdar så hann vi bara med ett ställe där vi handlade lite gott bubbel

En tripp till Venedig
lördag 5 augusti 2017 - Venedig, Veneto, Italien

En tripp till Venedig blev det idag. En stad jag alltid viljat uppleva och tycker det är en skithäftig stad med alla dess kanaler, broar, trånga gator och byggnader.På Marcusplatsen fick man se upp för duvorna som flög likt projektiler i låg höjd, rent livsfarligt om en sådan flög in i

Inget nytt
fredag 4 augusti 2017 - Lido di Jesolo, Veneto, Italien

Denna dag hände inget... va skönt. Att verkligen uppskatta att inte göra något.Det enda var väl alla försäljare som sprang runt och sålde dyra handväskor och rolex... för 50 kr typ 😂Insåg däremot att jag bränt mig olika på sidorna, så den brännan får jag jämna ut på något

En lugn dag
torsdag 3 augusti 2017 - Lido di Jesolo, Veneto, Italien

Så underbart att bara slappa på stranden efter allt åkande. Nu ska jag ha semester 😎Över 30 grader varmt så jag ska inte klaga, vi ligger här hela dagen med bad och promenader som gör kroppen gott.På kvällen landade vi på en salsabar som hade helskön stämning. En familj satt bredvid

Kehlsteinhaus, Brechtesgarden
onsdag 2 augusti 2017 - Zell am See, Österrike

Dena dag skall vi besöka Hitlers örnnäste, Kehlsteinhaus.30 grader varmt beger vi oss iväg och tar en buss som går upp till en samlingsplats. Därifrån får man gå 125 meter in i berget innan man tar "guldhissen" rakt in i Örnnästet.Ville man så kunde man gå upp men inte denna gången

Resa till Lido DI Jesolo, Italien via Grossglockner
onsdag 2 augusti 2017 - Kals am Großglockner, Tyrolen, Österrike

Vi lämnar Zell am see för att bege oss mot Italien. Men vi skall ta oss över Grossglockner passet och Trånga små italienska vägar på vägen.Knappt en timma från Zell am see börjar stigningen upp på roliga vägar (speciellt för MC). På vägen upp kan man stanna till lite överallt och ta

Ankomst Zell am see
tisdag 1 augusti 2017 - Zell am See, Österrike

Efter 13 timmar i bil från Travemunde kom vi äntligen fram till Zell am see. Inte nog med att de första 2 milen tog 1 timma så var det omläggningar i trafiken långt ner i Tyskland som ledde in oss på småvägar som gjorde resan utterligare 3 timmar längre. Men vi fick se landsbygden iaf

Roadtrip Österrike, Italien, Frankrike och spanien

136 Bilder 0 Besökta platser 10 Dagböcker Till resan