Gotland II 2017

torsdag 27 juli 2017 - söndag 13 augusti 2017

Shopping- och vandringsdag
torsdag 3 augusti 2017 - Visby, Gotlands län, Sverige

Elias och Tobias planerade att gå till Visby och äta lunch och därefter gå tillbaka. Elias köpte nya skor igår och eftersom han aldrig får skoskav av nya skor  besämde han sig för att använda dessa. Ingen regel utan undantag; efter ca 2 km fick han världens skoskav. Han haltade och

Glassmagasinet
onsdag 2 augusti 2017 - Visby, Gotlands län, Sverige

Elias och jag tog en liten promenad på förmiddagen. Lite senare åkt vi in till Glassmagasinet (http://www.glassmagasinet.se/) i Visby. Även idag fint väder!På kvällen invigde vi stugans nya grill. Det grillades kött, svamp, tomater, lök, veg biffar, majs mm. Gott gotti gott gott!

Södra Gotland
tisdag 1 augusti 2017 - Burgsvik, Gotlands län, Sverige

Idag åkte vi runt på södra delen av ön. Vi fikade på Folkeryds (ja det heter nåt annat numer) i Burgsvik, svängde förbi Holmhällar och körde runt på lite småvägar. På vägen norrut besökte vi Sonja och KG. Vi fick gofika!Kvällsmaten inhandlades på ICA i Hemse.

After Beach II
måndag 31 juli 2017 - Gotland, Gotlands län, Sverige

Ännu en dag med fint väder.På eftermiddagen hade vi bokat bord på After Beachen (https://www.facebook.com/Tofta-Beach-Club-K%C3%B6k-Bar-173909309336146/). Björn Rosenström lirade efter Henko Benko. Det var fullbokat. Det var varmt och svettigt. Folk kompenserade genom att dricka en del öl

Sol och soft
söndag 30 juli 2017 - Gotlands län, Sverige

Eftersom vi hade rester sedan gårdagen tog vi en softdag i stugan. Vi läste, solade, drack kaffe, spelade dator och tog det allmänt lugnt. På eftermiddagen körde iv en liten sväng bl.a. runt Gnisvärd.Tack Mia för boken "Konsten att höra hjärtslag" av Jan-Philip Sendker. Mycket bra bok!