Shopping- och vandringsdag
torsdag 3 augusti 2017 - Visby, Gotlands län, Sverige

Elias och Tobias planerade att gå till Visby och äta lunch och därefter gå tillbaka. Elias köpte nya skor igår och eftersom han aldrig får skoskav av nya skor  besämde han sig för att använda dessa. Ingen regel utan undantag; efter ca 2 km fick han världens skoskav. Han haltade och

Glassmagasinet
onsdag 2 augusti 2017 - Visby, Gotlands län, Sverige

Elias och jag tog en liten promenad på förmiddagen. Lite senare åkt vi in till Glassmagasinet (http://www.glassmagasinet.se/) i Visby. Även idag fint väder!På kvällen invigde vi stugans nya grill. Det grillades kött, svamp, tomater, lök, veg biffar, majs mm. Gott gotti gott gott!

Södra Gotland
tisdag 1 augusti 2017 - Burgsvik, Gotlands län, Sverige

Idag åkte vi runt på södra delen av ön. Vi fikade på Folkeryds (ja det heter nåt annat numer) i Burgsvik, svängde förbi Holmhällar och körde runt på lite småvägar. På vägen norrut besökte vi Sonja och KG. Vi fick gofika!Kvällsmaten inhandlades på ICA i Hemse.

After Beach II
måndag 31 juli 2017 - Gotland, Gotlands län, Sverige

Ännu en dag med fint väder.På eftermiddagen hade vi bokat bord på After Beachen (https://www.facebook.com/Tofta-Beach-Club-K%C3%B6k-Bar-173909309336146/). Björn Rosenström lirade efter Henko Benko. Det var fullbokat. Det var varmt och svettigt. Folk kompenserade genom att dricka en del öl

Sol och soft
söndag 30 juli 2017 - Gotlands län, Sverige

Eftersom vi hade rester sedan gårdagen tog vi en softdag i stugan. Vi läste, solade, drack kaffe, spelade dator och tog det allmänt lugnt. På eftermiddagen körde iv en liten sväng bl.a. runt Gnisvärd.Tack Mia för boken "Konsten att höra hjärtslag" av Jan-Philip Sendker. Mycket bra bok!

Tindra 12 år
lördag 29 juli 2017 - Gotlands län, Sverige

Vi sjöng för vår 12-åring på morgonen. Hon uppvaktades med bla räkor till frukost.På dagen åkte vi in till St Hans fik (https://www.facebook.com/pages/ST-Hans-Caf%C3%A9-Orangeri/768045193226865) för en god fika. Soligt och fint väder.På kvällen var det kalas i stugan. Vi firade även

After Beach I
fredag 28 juli 2017 - Gotlands län, Sverige

Första dagen njöt vi av det fina sommarvädret i stugan. Efter lunchen drog vi till Visby och handlade. Vi 15-tiden gick vi ner till Tofta strands After Beach. Mia och Rasmus gjorde oss sällskap. Det var varmt, mycket varrmt men det åtgärdades med några kalla.På kvällen blev det fika i

Resdag
torsdag 27 juli 2017 - Ängelholm, Skåne län, Sverige

Vi lämnade Ängelholm i god tid. På vägen åt vi goda mackor som Berit och Verners kök levererade.Vi anlände Oskarhamn en timma före färjeavgången. Rekord?Efter ankomst till Visby (ca 00.30) genomfördes den obligatoriska stanisen.Efter inpackning i stugan satt vi på uteplatsen och njöt