Route 66 augusti 2017

lördag 5 augusti 2017 - söndag 27 augusti 2017

Dag 15 av 23

Panda och Påhl goes Amerika. Route 66 med inplanerade detours. Chicago till Los Angeles. 400+ mil och tre veckor. Skulle egentligen hitta kakdeg i New York men resan tog en annan vändning.

Grand Canyon
fredag 18 augusti 2017 - Grand Canyon Village, Arizona, USA

17:de augusti.Grand Canyon idag och alltså ord kan inte beskriva denna plats. Helt... otroligt vad naturen kan åstadkomma! Vilka utsikter och... alltså. ..nä.. ord räcker inte så kommer en hög med bilder istället. Fast de beskriver inte heller hur jäla makalöst fantastiskt det

Williams
torsdag 17 augusti 2017 - Williams, Arizona, USA

16:de augusti 2017.Idag har vi varit rätt spontana och läst skyltar bredvid vägen och kört av när det verkat intressant. Första stället var Window Rock. Vilket är vad det låter, ett stort hål/ fönster i en klippa. Var väl en 25 mile detour eller så men sååååå värt. Vägen dit var

Gallup
tisdag 15 augusti 2017 - Gallup, New Mexico, USA

15 augusti. Varit en rätt lugn dag idag. Förutom två random händelser, mer om det längre ner. Vi har kört från Santa Fe till Gallup och vägen hit var sådär fantastiskt fin som den vi åkte igår. Har kört en hel del på Route 66, bland annat dead mans curve and we survived. Nä men det

Santa Fe
måndag 14 augusti 2017 - Santa Fe, New Mexico, USA

14 augusti.Idag har vi kört från Tucumcari till Santa Fe. Ingen lång sträcka idag heller, strax under 30 mil. Vägen blev sådär idyllisk som jag föreställt mig. Mil efter mil med fint landskap åt alla håll och väldigt lite trafik. Så jäla fint! Vi checkade in redan vid 13.00 och tog

Amarillo
söndag 13 augusti 2017 - Amarillo, Texas, USA

12 augusti 2017.Då Påhl fick den stora äran att köra så mycket igår så fick jag köra lite mer idag. Vi började i Oklahoma City med att leta oss ut på route 66 (äntligen!) (En vecka sen vi åkte från Sverige och nu tog vi oss till slut till The Mother road!). Det störtregnade dock. Och