Costa Rica

Costa Rica

Ett långt äventyr

dag 82 av 151
lördag 13 januari 2018 - Carmen Beach, Puntarenas, Costa Rica

Dag 82 av 151.Nu har mer än halva tiden gått sedan vi lämnade Sverige en kylig oktober morgon och man kan undra var tiden tar vägen samtidigt som jag kan känna att vi upplevt otroligt mycket under vår tid här i Costa Rica.   Vårt senaste äventyr efter att Familjen Fäldt lämnat oss var

Rättelse
tisdag 9 januari 2018 - Carmen Beach, Puntarenas, Costa Rica

Pga felaktig information från en hacker så kommer här en rättelse,1. Som Mikey vet så räcker inte 4 minuter, precis som på rangen där han/man kan stå i timmavis för att hitta svingen så behöver även 50 plusare en vis startsträcka, mao så behöver man en heldag.2. Jag gråter aldrig i

Mikeys förkortade version av Costa Rica
söndag 7 januari 2018 - Carmen Beach, Puntarenas, Costa Rica

Den efterlängtade resan till Costa Rica börjar med Taxifärd till/från Kastrup. Lotti har fixat  taxin med en förare vid namn "Dimman" som kör oss i samma fart som han pratar dvs i 150kmh. Munlädret vill aldrig sluta pladdra om ditten o datten, men trevlig är han iaf.Väl framme har vi på

Monteverde
söndag 7 januari 2018 - Monteverde, Puntarenas, Costa Rica

Monteverde Att ta sig upp till Monteverde är en utmaning pga av de dåliga vägarna och de enorma stup som finns längs de sista 2 milen upp till 1600m. Solen sken samtidigt som det regnade och blåste kraftigt vilket resulterade i massor av regnbågar som var väldigt nära. Kändes lite som man

Ineffektivt
lördag 6 januari 2018 -

En av de märkligaste dagarna! 2018-01-07Dagen då vi ska göra vårt visarun. Vi går upp 05:00 dricker en snabb kopp kaffe, packar in i bilen och vi är iväg. Vi har 27 mil framför oss på vägar som är av skiftande kvalité. De första 10 milen tar 3h och de sista 17 milen tar lite över 2h.