Gotska Sandön

tisdag 25 juli 2017 - fredag 28 juli 2017 Gotska Sandön

2014 besökte vi denna fantastiska ö över en dag. Trots värmebölja, vattenbrist och trötta små barn bestämde vi oss för att en dag komma tillbaka och utforska mer av ön. Nu har denna dag kommit.

Sista dagen
fredag 28 juli 2017 - Gotska Sandön, Gotlands län, Sverige

Idag regnar det. Efter frukost och städning av stugan var det dags att börja gå mot stranden Las Palmas där båten skulle hämta upp oss. Solen kom fram och det blev lite varmt och fuktigt i skogen där vi gick. Den här promenaden var nog den tråkigaste på hela resan. Det enda som fanns var

På äventyr
torsdag 27 juli 2017 - Gotska Sandön, Gotlands län, Sverige

Lite molnigare idag så det passade perfekt att gå på upptäktsfärd.Efter frukost tog vi kartan och begav oss ut i skogen för att leta efter Petter Gottbergs lada. Vi hade ju kunnat göra det enkelt för oss och gå den markerade vägen dit, som vi insåg fanns på vägen tillbaka. Men ungarna

Sol och bad

Idag ska det bli kanonväder så vi bestämde oss för att ligga på stranden hela dagen.Vi fixade lunch att ta med oss och sen bar det iväg till en i princip öde sandstrand, Västra sidan.På kvällen gick vi en sväng runt omgivningarna i lägerplatsen och Fyrbyn. Vi gjorde ett besök i museet.

Mot ön...
tisdag 25 juli 2017 - Gotska Sandön, Gotlands län, Sverige

Kl. 8:30 avgick båten från Nynäshamn. Vädret var soligt men det blåste, gissar runt 5-7 m/s, så vi hade preparerat oss med sjösjuketabletter. Men det hjälpte tyvärr inte Elias. Han var så tapper och klagade inte en enda gång trots flera uppkastningar under de 4 timmar som resan tog. Vi