Sista etappen: Åre-Grövelsjön
söndag 29 oktober 2017 - Grövelsjön, Dalarnas län, Sverige

Nu sitter jag i min egen soffa med mitt eget bryggkaffe bredvid mig och Kajsa sovandes likt en komatös anorektiker i andra änden av soffan.  Jag upplever att jag luktar gott efter att ha duschat med PRODUKTER ett antal gånger sedan gårdagens målgång i Grövelsjön.  Ord kan inte beskriva

Gäddede-Åre
torsdag 12 oktober 2017 - Åre, Jämtlands län, Sverige

Äntligen framme i Åre!!! Den här deletappen har varit den mest påfrestande hittills där fotvalv och större delen av hjärnan ständigt ifrågasatt våra dagliga rutiner likt ett barn med plötslig i-pad-inskränkning. Del 1: Ganska miserabel på fjällNär jag lämnar Gäddede blåser det

Hemavan-Gäddede
söndag 1 oktober 2017 - Gäddede, Jämtlands län, Sverige

Nu sitter jag med okladdiga och, inte ännu söndervikta, kartor i en stuga i Gäddede för att spika planeringen för nästa deletapp. Lycklig utöver vad som är rimligt för att det fanns tvättmaskin på campingen och dessutom rester av ungefär hela ICAs sortiment kvar att knapra på! Så det

Kvikkjokk- Hemavan
onsdag 20 september 2017 - Hemavan, Västerbottens län, Sverige

Med adrenalinet på topp efter springtur och efterföljande kolhydratsladdning tar jag mig an den överväldigande uppgiften att sammanfatta det som varit den blötaste, eländigaste, tyngsta, men också bitvis härligaste, delen av vandringen hittills.. Jag delar som vanligt in det efter

Abisko- Kvikkjokk
onsdag 6 september 2017 - Kvikkjokk, Norrbottens län, Sverige

Så; ren, torr och övermätt än en gång!! Vi är framme i Kvikkjokk där vi ska stanna i två nätter för att vila, äta och ta igen förlorad serie-tid! Vad vi indirekt även gör är att vänta in ett regnväder som kommer döda all livsgnista och förinta den romantiska bild av väglöst

Deletapp 1: Treriksröset-Abisko
torsdag 24 augusti 2017 - Abisko, Norrbottens län, Sverige

Dåså, då är jag tillräckligt varm, mätt och nyduschad för att orka med den precision och toleransmätning det innebär för mig att knappa långa texter på telefonens överkänsliga tangentbord. Jag är framme i Abisko och därmed är deletapp 1 avklarad. Tänkte hedra pedagogiken genom att

När resan inte är målet...
tisdag 15 augusti 2017 - Kiruna, Norrbottens län, Sverige

Nu sitter vi och väntar på bussen som ska ta oss från Kiruna till Karesuando. En liten tur på sådär 3 timmar. Efter det ska jag och Kajsa hänga med en taxichaufför som eventuellt kommer dyka upp när och där jag anser att vi bestämt och som eventuellt pratar bred norrländska alternativt