Volontär

lördag 19 augusti 2017 - tisdag 5 september 2017

Vi ska vara djurvolontärer i Zimbabwe i två veckor:-)

Första dagen på Imire

Dagen startade med att vi träffade elefanterna. Vi fick klappa dem och dem godis, mocka, och sen följa med dem ut i bushen. Mellan frukost och lunch reparerade vi en bro och efter lunch åkte vi runt i parken. Vi såg massor av djur: elefanter, noshörningar, giraffer, zebror, antiloper

Första kvällen i Zimbanwe

Här ligger Anette utslagen efter två dagars resande. Vi klarade alla start och landningar, två timmars kö i passkontrollen och alla väskor var med. Härligt att åtminstone vara framme i Zimbabwe😃

Första kvällen i Zimbanwe

Första kvällen i Zimbabwe

Första halvan avklarad!
lördag 19 augusti 2017 - Dubai, Förenade Arabemiraten

Vi har landat i Dubai och lyckats hitta hotellet. Vi möttes av en vägg av värme men har nu tagit oss in i ett luftkonditionerat paradis. Så skönt att ta av sig skorna och lägga upp fötterna😃