Transsibiriska till Japan

lördag 26 augusti 2017 - måndag 2 oktober 2017

Via Ryssland, Mongoliet, Kina, Sydkorea och Japan

38:e dagen
söndag 1 oktober 2017 - Tokyo, Hachioji, Japan

Nu börjar vår resa ta slut. I morgon flyger vi hem efter att ha rest med tåg och båt från Lund till Tokyo. En fantastisk resa.Idag har vi besökt två parker, verkar vara Tokyobornas favoritnöje på söndagar. Avskedsmiddag med resgruppen ikväll, blir nog känslosamt.

Några dagar i Tokyo
lördag 30 september 2017 - Tokyo, Hachioji, Japan

Har inte skrivit på några dagar, har varit strul med resdagboken. Så fort jag försökt ladda upp bilder har den låst sig.vi kom med Shinkansen till Tokyo på torsdag 28:e.Vi bor på en Ryokan i stadsdelen Yanaka och delar ett rum med Ulla o Mats. Även här finns en liten Ginza. På kvällen

Tåg Hiroshima-Kyoto
söndag 24 september 2017 - Kyoto, Kyoto prefektur, Japan

Det gick väldigt snabbt att åka från Hiroshima till Kyoto. Vi bor på ett typiskt guesthouse där man byter skor mot tofflor vid ingången och sover på madrasser på golvet, ganska tunna är de. Åsa ovh jag delar rum med en kvinna, Irene.vi gick en lång promenad i lungan kvarter,ganska

Miyajima
lördag 23 september 2017 - Hiroshima, Hiroshima prefektur, Japan

Till ön Miyajima utanför Hiroshima med spårvagn och färja. Fint monument. Åsa och jag gjorde en rejäl vandringstur.

Senast aktiv - från Tokyo, Hachioji, Japan
Shinkansen till Hiroshima. Fredsmuseet.
fredag 22 september 2017 - Hiroshima, Hiroshima prefektur, Japan

Spännande tågfärd med Shinkansen, Japans supersnabbtåg. Bi bor på ett enkelt boende med 4-bäddsrum i Hiroshima. Sover på madrasser på golvet. Har tillbringat eftermiddagen på området där första atombomben släpptes. Där finns mycket skakande information om vad som hände.