Till Jordens yttersta gräns

lördag 2 september 2017 - söndag 17 september 2017 Till Jordens yttersta gräns

Mot Lotimor, och jobb som bushdoktor i ett bortglömt hörn av Östafrika!

Än skumpar vi hit, än skumpar vi dit...
torsdag 12 oktober 2017 - Nanyangacho, Eastern Equatoria, Södra Sudan

Måndag 11/9Det kändes trist att åka ifrån Lotimor i morse. Tråkigt att lämna när det känns som att man börjar få kläm på läget. Lorico är intresserad av att lära, och rolig att jobba med. Vi lämnade presenter i form av pannlampor som Daniel köpt, och lämnade även kvar en relativt

Vid världens ände
torsdag 5 oktober 2017 - Lotimor, Eastern Equatoria, Södra Sudan

Fredag 8/9Hur jag än försöker så kan jag inte ta in det. Det där alla säger. Att de är hungriga. Tanken på att inte kunna äta sig mätt är så overklig om man har vuxit upp i rika Sverige. För människorna här är det en realitet. Skörden har slagit fel för tredje året i rad, och

...och vägen var lång...
onsdag 27 september 2017 - Kapoeta, Eastern Equatoria, Södra Sudan

Tisdag 5/9Det är varmt och dammigt. I skuggan av portgången in till gården har man dukat upp te och tilltugg. För en stund sedan kom vi fram till Kapoeta, huvudstad i delstaten Equatoria East. Det märks att vi är i ett av världens minst utvecklade länder. Trots att det är huvudstad så

På väg
torsdag 21 september 2017 - Nairobi, Kenya

Söndag 3/9Med en hård duns, en studs upp i luften, och ännu en duns landar vi i Nairobi. På andra sidan stängslet som finns runt plygplatsen går en grupp zebror. Jag är full av förväntan. Den eftertankens kranka blekhet som dök upp när jag innan avresan insåg att jag skulle till det

Hemma igen.
onsdag 20 september 2017 - Jönköping, Jönköpings län, Sverige

Hemkomen sedan några dagar. Helt oförglömlig resa! Allt gått bra. Nu börjar skrivandet. Vet inte riktigt hur många inlägg det blir, men något per vecka i några veckor kommer det att bli. Passar redan nu på att göra reklam för att det kommer ett program i Korrespondenterna, på SVT, i