Kalifornien 2017

söndag 27 augusti 2017 - torsdag 21 september 2017

Rundresa Sthlm-LA-Sequoia-Yosemite-San Francisco- Carmel by the Sea-Santa Barbara-LA

Sista heldagen
tisdag 19 september 2017 - Los Angeles, Kalifornien, USA

Dagen startades med att vi åt frukost och ringde till mormor. Sen var det solkräm och badkläder på som gällde för idag var det återigen stranden som väntade.Det var en härlig förmiddag och havet var rätt så lugnt. Vi hade lånat med oss lite strandgrejjer från hotellet så det var till

Disneyland
måndag 18 september 2017 - Anaheim, Kalifornien, USA

En av de saker som vi har sett fram emot denna resa var Disnyand och idag var det äntligen dags. Brage var överlycklig över att vi skulle dit. Vi ställde klockan då vi ville komma dit när de öppnade. En förväntansfull familj rullade in med bilen på gatan som kallades Disney dr.

Hollywood och Santa Monica pier
söndag 17 september 2017 - Los Angeles, Kalifornien, USA

Eftersom att vi inte är i LA så många dagar så kom vi fram till att det mest effektiva sättet att se staden var att göra det med Hop on Hop of buss. Vi tog oss bort till Santa Monica pier som ligger väldigt nära där vi bor.Vi hoppade på bussen och satte oss på taket. Brage är ju som

Hej då Santa Barbara
lördag 16 september 2017 - Malibu, Kalifornien, USA

Vi bestämde oss för att lyxa till det lite denna morgon och beställde upp frukost till rummet istället för att gå ner till restaurangen.Vi tog det rätt lugnt innan vi checkade ut och påbörjade dagens resa. Nu går färden mot LA och Venice Beach igen.Vi bestämde oss för att göra ett

Santa Barbara
fredag 15 september 2017 - Santa Barbara, Kalifornien, USA

Idag åt vi en riktigt god och stadig frukost som vi alla tre var nöjda med. Efter den skyndade vi oss upp till vårt rum för att byta om till badkläder. Vi gick ner till stranden som ligger precis nedanför hotellet och hyrde ett parasoll och två solstolar.Havet var kallt men det var inte för