Tågluffa till Italien

måndag 4 september 2017 - tisdag 3 oktober 2017

Tågluffa som inte blev av när vi var unga får istället göras nu!

På väg igen
måndag 18 september 2017 - Salerno, Kampanien, Italien

Ny dag, nytt resmål, Taranto!

Vesuvius verk
lördag 16 september 2017 - Pompeii, Kampanien, Italien

Det blev en tågresa till Pompei, den mäktiga staden som totalt ödelades av Vesuvius utbrott 79 e.Kr.Här vandrar man runt på gatorna, belagda med sten, där man även tänkt på avrinningen av vatten, med välvd väg och trottoarer.Vilket arbete att frigöra ruinerna från askan som täckte

Amalfikusten
fredag 15 september 2017 - Amalfi, Kampanien, Italien

Idag blev det en spännande dag, tll Amalfikusten...Dels bussresan som gick på små kurviga vägar, där chauffören tutade i varje hörn..sedan var det kul att höra ortsbefolkningens gestikulerande, och förtretade för att inte hunden fick åka med....kul var det att lyssna på dem.och visst

Antikens Roma
onsdag 13 september 2017 - Rom, Lazio, Italien

Vi avsatte två dagar för att göra Rom.Läget på vårt boende kunde inte varit bättre, alldeles intill Colusseum. Huset som inrymde hotellet var från 1490, men det kunde man inte se eller ens ana.Vi började med ett besök vid Colusseum och vandra vidare till Fontana De Trevi, men inte såg vi

Den kulturella staden
måndag 11 september 2017 - Florens, Toscana, Italien

Florens är en vacker stad med många fina byggnader. Den största är Doumo Santa Maria, enorm, tog 150 år att färdigställa.Tyvärr kunde vi inte komma eftersom det var tre dagars väntetid på biljetter.Uffizierna, stort konstmuseum, står som nummer ett på besökslistan i Florens. Där finns