tisdag 17 oktober 2017 - tisdag 19 juni 2018

Dag 186 av 246

Jaris och Eva-Helens kombinerade studie och upptäcktsresa

Den här gången ska vi resa runt i Nya Zeeland och Australien. Vi börjar med Nya Zeeland under ca 6 månader innan vi åker till Australien. Naturupplevelser utöver det vanliga, vandra, dyka, vinprovningar m.m. under totalt 8 månader.

Nu vänder vi näsan söderut igen
söndag 15 april 2018 - Exmouth, Western Australia, Australien

Nu är bilderna från våra äventyr förra veckan uppladdade.Efter fem dagars dykning (andra dagen blev inställd pga för hård blåst) har vi nu en dykfri dag kvar här i Exmouth, dags att packa ihop oss och vända söderut igen till Perth. Dykningen har varit bra; mellan 25 och 28 grader i

Perth till Exmouth
söndag 8 april 2018 - Exmouth, Western Australia, Australien

Vi bokade en hyrbil första dagen i Perth och fick skjuts av vår värd dagen för att hämta den; en Toyota Corolla Hatch av senaste modell, nästan 3 veckor ska vi ha den (till att börja med), främst för att ta oss upp till Ningaloo Reef där vi ska dyka, ca 120 mil dit upp kortaste vägen. Vi

Tillbaka till Sydön

Skulle nu snart ha landat i Melbourne, Australien, men ena startmotorn var sönder så vi fick gå av planet igen, tillbaka till loungen. Då passar vi på att göra ett inlägg så klart! Efter 11 nätter i Wellington tog vi färjan tillbaka till Sydön; vi träffade ett jättetrevligt äldre par

11 nätter i Wellington
söndag 25 mars 2018 - Wellington, Kiriwhakapapa, Nya Zeeland

Oj, vi har snart redan varit 11 nätter i Wellington och inte ett enda inlägg; det måste vi ändra på!Vi stannade till i Fetherston och hade faktiskt karaktär; vi köpte bara en liten bit ost; en Pecorino med tryffel och vitlök (som vi blivit rekommenderade), den sista lilla biten kommer vi

Många platser blir det….
onsdag 14 mars 2018 - Martinborough, Nya Zeeland

Oj, vi hinner inte med att skriva inlägg. Efter Napier åkte vi inte långt, bara ett par mil, vi flyttade oss bara inom vindistriktet till Havelock North för att kunna fortsätta våra vandringar…..Här hamnade vi hos ett underbart äldre par, vi pratade och pratade och pratade. Här gick vi

Dag 186 av 246
672 Bilder 337 Besökta platser 26 Dagböcker