Jaris och Eva-Helens kombinerade studie och upptäcktsresa

tisdag 17 oktober 2017 - tisdag 19 juni 2018 Jaris och Eva-Helens kombinerade studie och upptäcktsresa

Den här gången ska vi resa runt i Nya Zeeland och Australien. Vi börjar med Nya Zeeland under ca 6 månader innan vi åker till Australien. Naturupplevelser utöver det vanliga, vandra, dyka, vinprovningar m.m. under totalt 8 månader.

Nu är vi på väg hemåt!

Tre härliga och avslappnade dagar i Christchurch med Malin och Russell, tusen tack för att ni har stått ut med oss alla 4 gånger vi varit hos er!!!! Vi kommer verkligen att sakna Nya Zeeland, sååå trevliga människor, härlig natur och gott vin!!!Mycket bilåkande har det blivit under våra

Dags att ta farväl av Australien :-(
torsdag 14 juni 2018 - Sydney Airport, Sydney, New South Wales, Australien

Vädret var inte riktigt med oss i början av vår vistelse i Sydney.I söndags trotsade vi det och tog på oss regnkläder och åkte buss och färja till Manly. Det slutade regna när vi satt på färjan och en regnbåge uppenbarade sig som vi trodde var fejkad!Väl framme i Manly tog vi bussen

Nu har vi åkt av oss!!!
torsdag 7 juni 2018 - Upper Coomera, Queensland, Australien

Nu har vi avverkat två heldagar på två olika nöjesfält, tyvärr har lågsäsongen börjat. Det positiva med det är att det är i stort sett inga köer, men däremot är flera attraktioner stängda för underhåll!Igår var vi på Dreamworld där den ”värsta” berg-och-dalbanan var

Great Ocean Road och Melbourne
torsdag 31 maj 2018 - Southbank, Victoria, Australien

Sista morgonen i Tasmanien var det 2 grader när vi vaknade, några timmar senare landade vi i Melbourne där det var drygt 20 grader, skönt med litet värme igen. Nu skulle vi bo i St Kilda två nätter på Summer House Melbourne Backpackers och det var en riktig höjdare!! Flygbussen stannade

Sammanfattning av vår resa till "Tassie"
torsdag 24 maj 2018 - Hobart, Tasmanien, Australien

Nu har vi packat ihop oss inför flygningen tillbaka till Melbourne imorgon.Efter vår free-camping i Bay of Fire och Cosy Corner fortsatte vi nedåt östkusten, besökte bland annat Wineglass Bay som anses vara världens vackraste strand; en vandring på 40 minuter hela tiden stigande, men

Jaris och Eva-Helens kombinerade studie och upptäcktsresa

826 Bilder 467 Besökta platser 35 Dagböcker