Asien 2017/18

Dag 93 av 94

Vår familjeresa till Kambodja, Thailand och Indonesien 2017/18

Nusa Lembongan
fredag 16 februari 2018 - Lembongan, Indonesien

På Lembongan så hyrde vi moppe och då åkte vi till ett mangroveträsk och där åkte vi pinnbåt. Pinnbåt är en vanlig båt  utan motor som man tar sig fram med hjälp av pinne i istället. Vi bodde hos en trevlig familj. När vi bodde där så satt vi på tokiga klippor och tittade på

Moppe veckan på Bali slut
tisdag 13 februari 2018 - Ubud, Bali, Indonesien

Efter Ubud så skulle vi lämna tillbaka moppen i Kuta och hämta våra våra väskor från templet. Sedan åkte vi till en by som hette Sanur. I Sanur så finns en strandpromenad och den är längreän från Rydebäck till Helsingborg. Härifrån ska vi åka båt till ön Lembongan.

”Bom-bom”
lördag 10 februari 2018 - Ubud, Bali, Indonesien

Vi åkte till en helig stad som hette Ubud och där riverraftade vi. I vår båt så fanns en kille och en tjej från Argentina och vår guide som hette Stress och han lekte med oss hela tiden. Det var kul och vi såg fina vattenfall. När guiden sa ”bom bom” så skulle man ducka för då blev

Luwak kaffe
söndag 4 februari 2018 - Bali, Indonesien

Vi var på väg till ett vattenfall men det regnade för mycket så vi letade upp ett kaffe ställe och där testade vi ett bajskaffe. Det är ett djur som heter luwak och det sväljer kaffebönor och sedan bajsar ut dem och sen rostar man dom. Det är världens dyraste kaffe. Annars blev det

Vulkanklättring
lördag 3 februari 2018 - Bali, Indonesien

Vi bestämde oss för att åka upp bland bergen till et vulkanområde i ösregn. Den natten gick vi upp klockan tre för att bestiga en vulkan. Vi var bland molnen när solen gick upp. På vissa ställen kände man att vulkanen var varm och det kom rök. När vi var nere igen var det äntligen dags