Asien 2017/18

lördag 25 november 2017 - måndag 26 februari 2018

Vår familjeresa till Kambodja, Thailand och Indonesien 2017/18

Mums bröd
lördag 24 februari 2018 - Bali, Indonesien

Efter Gili öarna åkte vi tillbaka till Kuta på Bali för det ligger nära flygplatsen. I Kuta så hyrde vi moppe igen. I Kuta så gjorde jag ett nytt sim rekord, det var 1000 meter. Sedan var det dags att flyga hem till Sverige. När vi skulle åka hem så skulle vi åka 1 taxi, 3 flygplan och

Bananpannkaka
torsdag 22 februari 2018 - Kuta, Nusa Tenggara Barat, Indonesien

Mumsig bananpannkakaEfter 2 nätter där så åkte vi en taxi 1,5 timme till andra sidan av Lombok. På stället vi bodde på så fick jag en jättegod bananpannkaka när vi kom. Vi upptäckte som vanligt med moppe. Då såg vi berg, stränder, risfält och en massa byar. Sedan var det dags att

Sköldpaddor på Gili öarna
torsdag 22 februari 2018 - Giliöarna, Nusa Tenggara Barat, Indonesien

På Gili Air så slog vi rekord, vi stannade på ett ställe i 5 nätter. Gili Air är ju Gili Luft på engelska men på indonesiska så säger man Gili Ayre och det betyder Gili Vatten - jättekonstigt. När jag snorklade på Gili öarna så såg jag 17 sköldpaddor plus några i ett akvarie. I

Lekande delfiner
tisdag 20 februari 2018 - Lombok, Nusa Tenggara Barat, Indonesien

På båt turen till Lombok så såg vi lekande delfiner i vattnet. På Lombok så finns en vulkan så det är svart sand på vissa ställen, på ett sånt ställe så byggde jag en vulkan av sanden. På vårt hotel så tog vi ett natt dopp i poolen. På morgonen var det äntligen kokta ägg,

Nusa Lembongan
fredag 16 februari 2018 - Lembongan, Indonesien

På Lembongan så hyrde vi moppe och då åkte vi till ett mangroveträsk och där åkte vi pinnbåt. Pinnbåt är en vanlig båt  utan motor som man tar sig fram med hjälp av pinne i istället. Vi bodde hos en trevlig familj. När vi bodde där så satt vi på tokiga klippor och tittade på