TorBjörn på uppdrag i Sverige!

söndag 17 september 2017 - fredag 8 december 2017 TorBjörn på uppdrag i Sverige!

Nallen TorBjörn, hemmahörande i Köpings Pingstkyrka, har fått i uppdrag av barnen i BARNKYRKAN att ge sig ut på en resa runt om i vårt land. Han ska ta reda på hur det är i andra kyrkors söndagsskolor och barngrupper och förhoppningsvis få med sig ett och annat matnyttigt hem. Det kan va en Bibelberättelse de jobbat med, ett Bibelord, ett bönesvar, lite foton, kanske en sång eller kanske nån (stor eller liten) som vill dela med sig av vad han eller hon tycker är det bästa med Gud! Vi får se. Vad det blir är upp till de han kommer att besöka under sin resa - och vilka de är, det vet inte ens vi! Vem är då TorBjörn?? Han har just fått sitt namn av barnen i BARNKYRKAN. Enligt honom själv är han landets modigaste, vilket han med sin gälla röst ständigt förklarar! Kaxig är han på håll, men han blir lätt skraj, så fort någon närmar sig minsta lilla... TorBjörn gillar tomater, choklad och kramar (han höll dock på att bli ihjälkramad när han avslöjade det för barnen i Köping...). Tomat, choklad och kramar hoppas han kunna få under sin resa och så har han förstås blivit lovad det som belöning när han kommer hem - om han ser till att va hemma igen till vår julfest den 8 dec!!! (Han har då lovat berätta om sin resa för både barn och vuxna, så det hoppas vi han hinner hem till...) Och vilka är BARNKYRKAN som skickar iväg honom då?? Jo, det är ett gäng glada barn, 4-10 år, i Köpings Pingstkyrka. BARNKYRKAN är vår söndagsskola där vi (nästan) varje söndag samlas. Vi är en si så där 15-20 barn i vår grupp. Och vi är alla mycket nyfikna på att följa TorBjörns resa!!

På väg!!!
fredag 9 februari 2018 - Varberg, Hallands län, Sverige

Så var det då dags. Jag ligger nerpackad i en låda, på väg till det där berget de pratade om. .. Åh, om jag bara kunde komma ihåg vad stället hette! Hoppas de berättar det för mig. Och hoppas de är snälla! Lite nervöst är det allt! Jag tror hon hette Veronica som skulle hämta mig i

Bästa idén!!
onsdag 7 februari 2018 - Köping, Västmanlands län, Sverige

Bästa idén ju! Jag kom att tänka på ett av de andra bibelorden vi lärt oss i BARNKYRKAN, nämligen Peppar 1 1 9.... eller... var det basilika?? Nä, nu vet jag! Det var salt!!! Psaltaren 1 1 9 (och så skulle man göra det där krångliga med fingrarna, som inte jag klarar, för jag har inte

Borlängeturen
tisdag 6 februari 2018 - Köping, Västmanlands län, Sverige

Hej!  Här sitter jag och tänker tillbaka på min resa. Lite otur hade jag ju. Fastnade på posten, kom tillbaka till Köping, skickades åter till Borlänge. Andra gången kom jag fram och fick besöka Pingstkyrkan där! Och sen krånglade det igen på vägen hem, så medan ni satt och hade det

BARNKYRKAN på hemmaplan igen!
tisdag 6 februari 2018 - Köping, Västmanlands län, Sverige

Åh, va skönt det var att få komma hem igen! Hem till min egen kyrka! Och så härligt att få träffa barnen igen! De verkade ha längtat efter mig! Och det bästa av allt: Jag fick en fin present: TOMAT OCH CHOKLAAAAAD!!!!!! YES!!!! Mums!!! Och så ville de skicka ut mig igen!!! På en ny

Presenten från BARNKYRKAN
tisdag 6 februari 2018 - Köping, Västmanlands län, Sverige

Sa jag att jag fick världens bästa present ifrån BARNKYRKAN i söndags????!!! Alltså, ni bara måste få se! Tomater och choklad! Jag måste bara få säga: TACK BARNKYRKAN!!!!!!!!På tal om presenter... Den allra bästa presenten nånsin, måste ju ändå va den Gud vill ge oss! Kommer ni