TorBjörn på uppdrag i Sverige!

söndag 17 september 2017 - fredag 8 december 2017 TorBjörn på uppdrag i Sverige!

Nallen TorBjörn, hemmahörande i Köpings Pingstkyrka, har fått i uppdrag av barnen i BARNKYRKAN att ge sig ut på en resa runt om i vårt land. Han ska ta reda på hur det är i andra kyrkors söndagsskolor och barngrupper och förhoppningsvis få med sig ett och annat matnyttigt hem. Det kan va en Bibelberättelse de jobbat med, ett Bibelord, ett bönesvar, lite foton, kanske en sång eller kanske nån (stor eller liten) som vill dela med sig av vad han eller hon tycker är det bästa med Gud! Vi får se. Vad det blir är upp till de han kommer att besöka under sin resa - och vilka de är, det vet inte ens vi! Vem är då TorBjörn?? Han har just fått sitt namn av barnen i BARNKYRKAN. Enligt honom själv är han landets modigaste, vilket han med sin gälla röst ständigt förklarar! Kaxig är han på håll, men han blir lätt skraj, så fort någon närmar sig minsta lilla... TorBjörn gillar tomater, choklad och kramar (han höll dock på att bli ihjälkramad när han avslöjade det för barnen i Köping...). Tomat, choklad och kramar hoppas han kunna få under sin resa och så har han förstås blivit lovad det som belöning när han kommer hem - om han ser till att va hemma igen till vår julfest den 8 dec!!! (Han har då lovat berätta om sin resa för både barn och vuxna, så det hoppas vi han hinner hem till...) Och vilka är BARNKYRKAN som skickar iväg honom då?? Jo, det är ett gäng glada barn, 4-10 år, i Köpings Pingstkyrka. BARNKYRKAN är vår söndagsskola där vi (nästan) varje söndag samlas. Vi är en si så där 15-20 barn i vår grupp. Och vi är alla mycket nyfikna på att följa TorBjörns resa!!

På väg hem...
torsdag 7 december 2017 - Posten igen

Nu ligger jag på posten igen och undrar om jag kommer hinna hem till julfesten imorgon... Hm, jaja, vi får väl se... I vilket fall har jag haft en fantastisk resa, även om jag inte hann med så många ställen som jag trott. Men Borlänge, alltså, vilket ställe!!! De var så snälla mot mig

Forts söndagsskolan i Borlänge
torsdag 7 december 2017 - Fortfarande posten

Och vet ni?? Jag fick stå på scen också och svara på massor av frågor; om min resa, och vart jag kom ifrån, sen fick jag va med och och leka "fruktsallad", vilket var riktigt kul! Det måste vi göra på BARNKYRKAN nån gång när jag kommit hem!!! Efter att söndagsskolan var slut fick jag

Chillar med Gunilla!
tisdag 24 oktober 2017 - Borlänge, Dalarnas län, Sverige

Nu har man det riktigt mysigt! Bor på kontor, som hotell ungefär tror jag? Fast jag har aldrig varit på ett hotell förut, så jag vet inte riktigt! Min rumskompis heter Gunilla och hon låter mig ta det lite lungt och bara chilla lite. På söndag ska jag följa med på nån söndagsskola och

Äntligen!
fredag 20 oktober 2017 - Borlänge, Dalarnas län, Sverige

Äntligen! Framme i Borlänge efter lite missöden med posten... Börjar bli dags att packas upp och det är inte utan att man känner sig lite nervös... Men, som de sa i BARNKYRKAN: "Allt, ALLT, förmår jag i Honom, HONOM, som ger till mig sin kraft, KRAFT!“ Ja, rörelserna och rytmen kommer

Resan har börjat
tisdag 19 september 2017 - Posten Företagscenter, Västmanlands län, Sverige

Nu börjar det på riktigt! Lite nervöst är det allt. Liset har lämnat mig i postens händer! Och här ligger jag och väntar på vidare transport och jag kan inte låta bli att tänka att hur I ALL VÄRLDEN ska jag lyckas komma hem igen till julfesten helt på egen hand???! Det är ju