Down under

söndag 1 oktober 2017 - onsdag 1 november 2017

Dag 19 av 32

Down under

Den här gången tar vi i ordentligt och gör den längsta resa vi någonsin gjort, till andra sidan jordklotet. Det ska bli spännande. Vi kommer att besöka lite olika platser, kända och mindre kända, ett riktigt äventyr!

Clare Valley i ett landskap av vinodling
tisdag 17 oktober 2017 - Clare, South Australia, Australien

Tisdag 17-18 oktoberTidig egenhändigt gjord frukost på rummet, det var resdag. Klockan sju checkade vi ut och drog sedan våra behändiga väskor till spårvagnshållplatsen en bit bort. Spårvagnen tog oss till Southern Cross Station, varifrån flygbussen utgår. Incheckade och klara vid gaten

Senast aktiv - från Adelaide, Adelaide, South Australia, Australien
Nästa inlägg dröjer kanske någon dag eller så...
måndag 16 oktober 2017 - Melbourne, Melbourne, Victoria, Australien

Vi har varit på heldagsutflykt till kl 21 på Great Ocean Road väster om Melbourne. Dagens upplevelser och dess bildskörd har varit fantastiska, men vi beskriver detta litet senare, när vi imorgon flugit till Adelaide och sedan kört till staden Clare norr därom. Blir völ tom onsdag svensk

Senast aktiv - från Adelaide, Adelaide, South Australia, Australien
Litet inför vår utflykt imorgon
söndag 15 oktober 2017 - Melbourne, Melbourne, Victoria, Australien

Söndag 15 oktoberIdag tog vi en välbehövlig sovmorgon, för att bli oss själva igen. Därefter lagade vi en enkel frukost själva i pentryt av diverse smått vi handlat igår. Framemot lunch tog vi en spårvagn in till centrum och en turistbyrå, där vi bokade en heldags busstur längs

Senast aktiv - från Adelaide, Adelaide, South Australia, Australien
Slut på lyxlivet ett bra tag
lördag 14 oktober 2017 - Melbourne, Melbourne, Victoria, Australien

Lördag 14 oktoberFlyget till Melbourne var en "red eye trip", dvs en åtta timmar lång nattlig flygning i turistklass, där ju stolarna inte kan fällas i horisontellt läge. Vi startade inte förrän runt halv tolv på kvällen och landade runt tio morgonen efter, lokal Melbournetid, 9 timmar

Singapore dag 2

Fredag 13(!) okt Igår när vi vaknade hade nattens regn passerat, men det var fortfarande molnigt men varmt. Genom fönstret kunde man titta ner på ”Central Firestation”, som ligger i en byggnad av gammal stil i rött tegel. Där uppifrån kunde man se hur brandmän gick omkring och diverse