Down under

söndag 1 oktober 2017 - onsdag 1 november 2017 Down under

Den här gången tar vi i ordentligt och gör den längsta resa vi någonsin gjort, till andra sidan jordklotet. Det ska bli spännande. Vi kommer att besöka lite olika platser, kända och mindre kända, ett riktigt äventyr!

Resans slut med tre dagar i Kuala Lumpur

(Anm: Vi skrev ett inlägg från 16 oktober med titeln Great Ocean Road, men la inte in det förrän idag. Det är inte säkert att det syns överst i vår resa, med tanke på datumet. Leta efter den titeln långt ner i resan, om ni vill läsa det.)Kuala Lumpur 29 oktoberÅtta timmars nattflyg

Pianospel och Manly Beach
lördag 28 oktober 2017 - Sydney, Sydney, New South Wales, Australien

Lördag 28 oktober, SydneyVackert väder, runt 30 grader mitt på dagen. På dagens program stod en färjeutflykt till Manly Beach. Igår när vi var vid Circular key och strosade, såg vi varifrån färjan gick, så vi visste vart vi skulle. Buss 555, som vi läst om i en guidebok, skulle vara en

Till Sydney och rundvandring där
fredag 27 oktober 2017 - Sydney, Sydney, New South Wales, Australien

26-27 okt – uppdaterat med mer text och bilderTorsdag 26 oktober – Resa från Alice Springs till SydneyEfter fyra timmars god sömn var det dags att kliva upp igen för vi skulle inte stanna i Alice Springs. Bussen till flygplatsen kördes av en aussie med hatt och coolt utseende. Vi kommer

Uluru - den röda monoliten
onsdag 25 oktober 2017 - Alice Springs, Northern Territory, Australien

Tisdag 24 oktoberVi pysslade med litet av varje före checkout från hotellet, tex ett sista dopp i poolen och att bara sitta och titta på den fina utsikten från vårt hörnrum med en kopp nybryggt kaffe i handen. Vi åkte och gick också runt litet i stan, innan det var dags att ta bussen till

Strandbesök i Glenelg
måndag 23 oktober 2017 - Adelaide, South Australia, Australien

Söndag 23 okt(har just anlänt Alice Springs den 24e, när vi publicerar detta från igår)Vi hade inte så bestämda planer för dagen, men vi tyckte att ett besök på Haighs chokladfabrik här i stan skulle passa. Det visade sig dock att de inte hade visningar idag och molnen skingrades. Lasse