Peta på Kreta

tisdag 19 september 2017 - onsdag 27 september 2017

Vanlig semester på Kreta med sambo och vänner.

Sista heldagen!
måndag 25 september 2017 - Rethimno, Kreta, Grekland

Mäh, hur kan tiden gå så fort att idag var sista hela dagen å sista kvällen här?? Nu flyger vi ju iofs på kvällen imorgon och åker inte från Rethymno förrän kl 16,  så vi har en del tid kvar att kräma ut det sistaste ur semestern!!Vi hade haft lite lösa planer på att åka till

En strandig dag
söndag 24 september 2017 - Rethimno, Kreta, Grekland

På morgonen stod geocaching på agendan, dags för ett så kallat CITO-event. Cito står för "Cache in, Trash Out" och handlar om städning och är helt enkelt ett sätt för geocachare att ge tillbaka till miljön/naturen. Vi var ett 10tal cachare som träffades för att plocka skräp på

Kretas klitoris
lördag 23 september 2017 - Elafonisos, Grekland

Ytterligare en dag med utflykt i bil. Kanske inte har så mycket med rubriken att göra egentligen, mer bara en släng av för mycket under - bältet - humor i bilen idag.  Det hela började med en diskussion om Kretas högsta berg - som alla korsordslösare vet heter "Ida". Vid googling hur högt

Utflykt
fredag 22 september 2017 - Heraklion, Kreta, Grekland

Morgonen startade lugnt med poolplask. Vår hyrbil skulle levereras till hotellet klockan 11 och efter alla sjuttiofjorton turer med bokningen så orkade vi inte be dem komma tidigare, utan var mest glada över att kanske ha en bil överhuvudtaget. De kom iaf i tid, dock utan barnstolen, men den

Slappar-start
torsdag 21 september 2017 - Rethimno, Kreta, Grekland

Igår vår första dag här var det puh-så-varmt med 30 plusgrader. Således blev det så klart en strand-dag. Vi hängde under ett parasoll och svalkande oss med havsdopp. Vi bor typ 5 minuters promenad från beachen så det var nästan inte ens ansträngande att ta sig dit! Jag som egentligen