Föräldraledig i Sydney

söndag 26 november 2017 - tisdag 16 januari 2018 Föräldraledig i Sydney

Åker tillbaka med familjen till Sydney för att återigen hänga på stranden, leka i parker och gå på barntimmar café Svensson och upptäcka spännande och nya ställen och självklart återvända till de gamla.

”Var är den där magneten ..?”
fredag 12 januari 2018 - Mission Beach, Queensland, Australien

Framme i Mission Beach, hittar supergulliga Rainforest motell som har ”vacancy”. Rum med pool utanför, resans fräschaste kök( som nu inte spelar så stor roll , eftersom vi skall äta ute) grön trädgård och en liten uteplats. Vi bestämmer att vi stannar här sista två dagarna och njuter

Ett tält, en säng och en fläkt
tisdag 9 januari 2018 -

Tog båt ut till Great Keppel Island med Keppel conection. Känns lite thailands känsla. Blått vackert vatten öar med vit sand i fjärran. Kort båttur ca en halvtimme sen av båt och upp på lastbilsflak. Vi ska bo på Great keppel Island holiday village i TÄLT!  Verkar mysigt, skuggiga träd

Kängurur
måndag 8 januari 2018 - Agnes Water, Queensland, Australien

8 januari. Resan fortsätter med ständig jakt på  fler mil och olika val. Ska vi stanna, ska vi åka lite till. Maten varierar från Mc Donalds till rester från hemlagad pasta och en liten god paj till och från. Melon, mango och annat gott i fruktväg.  Nästa stopp blir en stad med det

En pir, en pir till och en jättelång pir
onsdag 3 januari 2018 - Hervey Bay, Queensland, Australien

3 januari. Styrde bilen ut mot kusten och norrut mot Noosa, och sammanfattningsvis ; proppfullt!! Folk och bilar överallt.Hittar till slutet en p-plats i Noosa Woods.Och plötsligt händer det. Glasskiosk framför oss, härlig långgrund strand med kristallklart vatten. Vi fikade, busade och

Brisbane till Cairns 1680 km
tisdag 2 januari 2018 - Brisbane Airport, Queensland, Australien

Tisdag 2 Januari. Vår två veckor långa road tripp från Brisbane till Cairns har just startat. Passera en väg skylt på Bruce hiway, det är långt till Cairns ....Första stopp blir i Yandina på Yandina hotell, känns som här ute i bushen har tiden stått stilla. Hotellet är från 1800