Namibia 2017

fredag 6 oktober 2017 - fredag 27 oktober 2017

springbokii
torsdag 12 oktober 2017 - Springbok, Norra Kapprovinsen, Sydafrika

Gårdagens middag avslutades med en sån här - en flytande After eight.

Mil, efter mil, efter mil.
onsdag 11 oktober 2017 - Springbok, Norra Kapprovinsen, Sydafrika

6,30 timmar o 56 mil senare har vi kommit fram till Springbok 10 mil söder om gränsen till Namibia. Första delen av resan gick genom ett grönskande landskap med många vinodlingar. Sen blev det allt kragare ju längre norrut vi kom men också häftigare. Jag har parkerat mig i baksätet o

Pingviner & där två hav möts
tisdag 10 oktober 2017 - Kapstaden, Västra Kapprovinsen, Sydafrika

Äntligen stod vädret oss bi 😎. Vi har haft en härlig dag o åkt ut till Goda hoppsudden. Hämtade bilen på fm sen körde vi ner mot Afrikas sydlig udde. På vägen stannade vi till vid Boulders beach o tittade på pingvin.

Missräkning
måndag 9 oktober 2017 - Kapstaden, Västra Kapprovinsen, Sydafrika

Igår upplevde vi Taffelberget i dimma o regn o idag när vi hade bokat en tur ut till Robben Island så blåste det så mycket så att färjan ställdes in. Vi fick nöja oss med att se Robben Island på avstånd

Hop on hop off
måndag 9 oktober 2017 - Kapstaden, Västra Kapprovinsen, Sydafrika

Istället för Robben Island ägnade em till att utforska stan med hjälp av hop on hop off bussen. Det blev både en tur i den centrala delen o en längre tur runt Taffelberget o beacherna väster om stan- det blåste riktigt ordentligt med stora häftigt vågor