Anneli och Olovs USA-resa hösten 2017

fredag 13 oktober 2017 - fredag 3 november 2017

Vi kommer bila runt 3 veckor i västra USA, med start och stopp i Los Angeles.

Idag börjar en lång resa hemåt
fredag 3 november 2017 - Los Angeles, Kalifornien, USA

Vi vaknade upp till regn och man känner att det blivit svalare. Tror att det varit max 20 grader idag. Idag har vi mest gått och väntat på att dan skulle gå. Vi har promenerat lite och ätit på Denny's. Vi åkte tidigt till flygplatsen, här kan man ju roa sig med att titta på planen som

Hemma igen!
fredag 3 november 2017 - Avesta, Dalarnas län, Sverige

Resan från LA till Zürich tog 10 timmar, det var ju natt för oss så man slumrade av och till samtidigt som man plöjde några filmer. I Zürich fick vi vänta ett par timmar innan planet lyfte mot Arlanda. Som tur var var det inte försenat och vi hann med tåget som gick en timme efter vi hade

Tillbaka i LA
torsdag 2 november 2017 - Los Angeles, Kalifornien, USA

Idag tog vi det lugnt och stannade på några bilfirmor på vägen till Los Angeles. Efter att vi hade checkat in på Crowne Plaza LAX åkte vi till Alamo och lämnade tillbaka bilen. Det var nästan så det kom en tår i ögat, det var en riktig drömbil att köra. Den hade bara gått 130 mil när

USS Midway CV-41
onsdag 1 november 2017 - San Diego, Kalifornien, USA

Dagen började med ett pass på gymmet. Galet stort gym, EoS, som har öppet dygnet runt. Som hotellgäst på Howard Johnsson hade vi fri tillgång till gymmet. Sen tog vi oss till buss/tågstationen i Old Town, där köpte vi ett kort för en dag. För 50 SEK kunde vi sen åka hur mycket buss och

Las Americas Premium Outlet
tisdag 31 oktober 2017 - San Diego, Kalifornien, USA

Idag tog vi bilen till ett par olika bilaffärer och kollade lite. Sen åkte vi till ett outletställe alldeles vid den mexikanska gränsen. Fanns otroligt många butiker och idag hittade vi lite mer kläder, inte särskilt svårt på ett sånt ställe 😊 Det har varit mulet men 20-22 grader. Nu