Åhströms resa till USA

torsdag 12 oktober 2017 - söndag 29 oktober 2017 Åhströms resa till USA

En resa till Lindsborg för fira Sverige festivalen. och se den plats vår anfader Nils Åhström slog sig ned vid runt 1868. När han kom till America så tog han namnet Leonard N Holmberg då åäö inte fanns där och hans lillebror Sven hade redan tagit Holmberg. Vi flyger till Wichita och bilar där ifrån. Efter våra 3 dagar i Lindsborg ska vi bila till New York. vår livs resa, då även vår son lider av obotlig epilepsi så vi kommer få spänning. Erica Magnus Niklas

Halva USA på 16 dagar.
lördag 28 oktober 2017 - Manhattan, New York, USA

Vi vakna upp i ottan och solens strålar leta sig ner mellan skyskraporna. Vår sista dag i USA.Konstycket att resa lätt har vi gjort med bravur. Vi har haft 3 mellan stora resväskor och så här sista dan var de ändå inte fulla. Resevågen visa ca 12 kg styck. Kändes rätt bra när vi

Upp i skyn.
fredag 27 oktober 2017 - Manhattan, New York, USA

Vår sista hela dag i NY. Vi har insett att trafiken är långsam så det är bara starta i god tid om man ska vara på en bestämd tid. Vi har flerdagarpass på hop on hop off bussen så vi tar den guideade turen från Midtown till downtown en lätt tur på 2 timmar. De står mycket still. Men

Frihetsgudinnan.
torsdag 26 oktober 2017 - Manhattan, New York, USA

Woke upp in New York city, city thats never sleeps. Har haft en fantastisk dag. Vi ladda i morse och tog hop on hop off bussen. Vårt mål i dag va färje turen på east river och Hudson bay. Vi hade tur och det kom bara lite regn. Att åka båt runt Manhattan ger en ett annat perspektiv. De är

Turist de luxe.
onsdag 25 oktober 2017 - Manhattan, New York, USA

I dag tog vi sovmorgon, vi har lugn och ro täcken. Tunga men tunna täcken. Man sover så gott.  I dag har vi roat oss med hopp on hopp off buss runt Manhattan. Vi har nu sett ground zero och finas tjuren. Trafiken är helt sjuk och det tar tid att åka runt. De nya worldtrade husetär nu högst

Mot New York
tisdag 24 oktober 2017 - Philadelphia County, Philadelphia, Pennsylvania, USA

Vaknar till regn och höst. Men nu kommer vi in i vår sista del av vår livs resa. Vi styr mot New York för sista dagarna och äventyr.