Australien 2

onsdag 6 december 2017 - söndag 14 januari 2018 Australien 2

Singapore- Sydney- Port Douglas- Cairns- Melbourne- Ballarat- Grampians-Coonawarra- Hahndorf- Kangaroo Island- Adelaide- Melbourne- Singapore

Sista dagen i Australien
torsdag 11 januari 2018 - Melbourne, Melbourne, Victoria, Australien

Sista hela dagen i Australien började med en promenad bredvid ett helt stilla hav. Sista dagen blev också en varm dag då en ny värmebölja är på gång, 34 grader som mest denna dag. Eftermiddagen tillbringades på beachen (Klas) med solande och bad eller i lugn och ro på hotellet (Maj) för

Melbourne
onsdag 10 januari 2018 - Melbourne, Melbourne, Victoria, Australien

Igår flög vi vidare till Melbourne där vi bor ute stadsdelen S:t Kilda vid havet. På kvällen var vi på pingvin-safari. Vi stod tillsammans med hundratals andra och väntade på pingvinerna som skulle komma hem efter dagens fiske. De bor nämligen på piren i S:t Kilda. Efter 2 timmars väntan

Adelaide
måndag 8 januari 2018 - Adelaide, South Australia, Australien

I förrgår passerade en värmebölja med 42 grader som högst. P.g.a värmen blev det bara promenader i alla parker som ligger runt citykärnan här i Adelaide. Helt otroliga ytor med grönområden. Hade det varit i Sverige hade säkert allt varit bebyggt med den förtätningshysteri som finns

Kangaroo Island till Adelaide
fredag 5 januari 2018 - Adelaide, South Australia, Australien

Nu har vi kommit tillbaka till civilisationen, dvs vi är nu i Adelaide men dessförinnan har vi bott tre nätter i en stuga på en campingplats på västra sidan av Kangaroo Island. Där hade vi inte tillgång till internet så därför har det varit lite glest med rapportering av vad vi gjort.

GOTT NYTT ÅR från Kangaroo Island
söndag 31 december 2017 - Kingscote, South Australia, Australien

Gott nytt år från Kangaroo Island där vi nu befinner oss. I förrgår bodde vi på ett knepigt ställe som heter Hahndorf. Låter tyskt och mycket riktigt var det en tysk by fast alla pratar engelska. De första tyskarna som kom till Australien hamnade här strax utanför Adelaide i mitten på