Australien 2

onsdag 6 december 2017 - söndag 14 januari 2018

Dag 9 av 40

Australien 2

Singapore- Sydney- Port Douglas- Cairns- Melbourne- Ballarat- Grampians-Coonawarra- Hahndorf- Kangaroo Island- Adelaide- Melbourne- Singapore

onsdag 13 december 2017 - Sydney, New South Wales, Australien

Idag har vi varit inne i centrala Sydney och bl.a besökt The Royal Botanic Garden, tagit färja till Darling Harbour där vi strosade runt och senare åt lunch.

tisdag 12 december 2017 - Sydney, New South Wales, Australien

Idag har vi varit i North Ryde för att titta på var Maj tillbringade sin tid när hon arbetade här en månad 2010.Vi gjorde också någon timmes ”walkabout” genom Lane Cove National Park där vi hörde skrattande Kookaburror. På vägen hem hoppade vi av tåget och gick över Sydney Harbour

Bondi beach
måndag 11 december 2017 - Sydney, New South Wales, Australien

Idag har vi promenerar mellan Gogee beach och Bondi beach. En otroligt vacker vandringsled med en säregen kustlinje som formats av tiden och havet. Lunch vid Bondi beach.Strålande sol och 26 grader.

söndag 10 december 2017 - Sydney, New South Wales, Australien

Efter ytterliga en lång flygresa ( 8 Tim) så är vi nu i Sydney, närmare bestämt vid Bondi Junktion inte så långt från Bondi Beach. En stadsdel i Sydney, man kan se Sydney Harbour Bridge från vårt lägenhetshotell där vi nu på eftermiddagen har checkat in. Efter en lunch bestående av

Mot Sydney
lördag 9 december 2017 - Singapore, Singapore

I motsatts till gårdagen så blir det en lugn dag vid hotellpoolen och middag vid Robertson Quay nära hotellet för att sedan ta en taxi ut till flygplatsen och flyget som går sent ikväll mot Sydney. Vädret lite mer svensk sommar när det är som bäst, 28 grader och till och med lite