Äventyr i Brasilien

onsdag 11 oktober 2017 - lördag 31 mars 2018 Äventyr i Brasilien

Jag har fått möjligheten att via mitt jobb åka till Brasilien i 5 månader för att skaffa mig erfarenheter om hur det är att bo och leva i ett annat land. Här kan man följa mig och mina tankar kring hur det är att bo och leva här samt vad jag hittar på under dessa månaderna.

VAI CORINTHIANS!!!!
lördag 24 februari 2018 - R. Dr. Luís Aires, 3158, Sorocaba, São Paulo, Brasilien

Fotboll, Corinthians vs Palmeiras. Nu har jag inte kollat på jättemånga fotbollsmatcher i mina dagar, tycker mest att det är roligt att spela själv på skoj, men detta var nog den bästa matchen jag har sett tror jag. Det var fart och action från start till slut, inget småspringande med

"Där du hittar havet"
onsdag 21 februari 2018 - Paranapiacaba, Sorocaba, São Paulo, Brasilien

Paranpiacaba som på Tupi-folkets språk betyder just "Där du hittar havet" är namnet på den lilla byn som ligger knappt en timmas bilväg utanför Sao Paulo. Byn grundades av Sao Paulo Järnvägsbolag, ett privatägt "British railway" företag i Brasilien. Byn växte alltså fram som en

Sightseeing och karneval i Rio
söndag 11 februari 2018 - Rio de Janeiro, Volta Redonda, Brasilien

Några dagar med sevärdheter och karneval med besök på både mindre blocos och en en kväll på Sambodromen.

Med bilen till Paraty

Från Sao Bernardo do Campo åkte vi inlandet fram till Caraguatuba där vi tog kustvägen resten av vägen till Paraty, en fin kuststräcka att åka med bil. På vägen dit blev det lite pauser för fotografering, lunchpaus på stranden i Ubatuba och bad i ett vattenfall. Huvudattraktionen i

Sightseeing i São Paulo
måndag 8 januari 2018 - São Paulo, Sorocaba, Brasilien

Efter Foz do Iguazu blev det tillbaka till Sao Paolo för lite sightseeing. Första kvällen tillbaka blev det en tur till Liberdade för att käka Koreanskt. Efter maten tänkte vi leta upp ett lämpligt ställe för öl och Caipirinha. Eftersom det var måndag så var det inte så många ställen