Äventyr i Brasilien

onsdag 11 oktober 2017 - lördag 31 mars 2018

Dag 65 av 172

Äventyr i Brasilien

Jag har fått möjligheten att via mitt jobb åka till Brasilien i 5 månader för att skaffa mig erfarenheter om hur det är att bo och leva i ett annat land. Här kan man följa mig och mina tankar kring hur det är att bo och leva här samt vad jag hittar på under dessa månaderna.

Grillning och Fotboll
måndag 11 december 2017 - São Bernardo do Campo, Brasilien

Helgen bjöd på grillning och fotboll, kan knappast bli mer Brasilianskt. Grillningen var tillsammans med kollegorna på kontoret. Det är lite skillnad på grillning i Brasilien och Sverige. I Sverige grillar man ju oftast sin köttbit, tar den och lite tillbehör på en tallrik och sätter sig

Senast aktiv - från São Bernardo do Campo, Brasilien
Besök från Sverige och häng på beachen

Förra veckan var min chef och några kollegor från Sverige på besök, en av sakerna på agendan var att bland annat diskutera mitt uppdrag här och hur det går. Jag lyckades tyvärr med bedriften att bli så pass förkyld innan så jag behövde vara hemma några dagar från jobbet. Jag lyckades

Jardim Botânico de São Paulo
söndag 26 november 2017 - Av. Miguel Estefno, 3031, Sorocaba, São Paulo, Brasilien

Söndagstripp till São Paulos botaniska trädgård. Stannar man i São Paulo några dagar och vill ha lite känsla av att komma ut i regnskogen utan att lämna stan kan jag absolut rekomendera ett besök hit. Personligen tyckte jag det var mycket bättre att strosa omkring här än i tex

Vilse i São Paulo
lördag 18 november 2017 - São Paulo, Sorocaba, Brasilien

Planen var att ta bilen in till São Paulo för att gå en guidad tur i centrum. Men eftersom Google ville att jag skulle köra på vägar man inte fick enligt skyltarna så jag var tvungen att ta andra vägar istället och i kombination med att jag inte känner till stan alls och ibland otydliga

Truco!!!!
onsdag 15 november 2017 - São Bernardo do Campo, Brasilien

Idag efter jobbet var det grillning på schemat tillsammans med kollegorna. Det serverades kött, korv, öl och Cachaca. När jag kom dit så var det ganska många där redan och förutom att det åts och drack så satt det ett gäng personer runt ett bord och skrek på varandra från och till, man