Äventyr i Brasilien

onsdag 11 oktober 2017 - lördag 31 mars 2018

Dag 132 av 172

Äventyr i Brasilien

Jag har fått möjligheten att via mitt jobb åka till Brasilien i 5 månader för att skaffa mig erfarenheter om hur det är att bo och leva i ett annat land. Här kan man följa mig och mina tankar kring hur det är att bo och leva här samt vad jag hittar på under dessa månaderna.

Sightseeing i São Paulo
måndag 8 januari 2018 - São Paulo, Brasilien

Efter Foz do Iguazu blev det tillbaka till Sao Paolo för lite sightseeing. Första kvällen tillbaka blev det en tur till Liberdade för att käka Koreanskt. Efter maten tänkte vi leta upp ett lämpligt ställe för öl och Caipirinha. Eftersom det var måndag så var det inte så många ställen

Brasilien och Argentina - Iguaçufallen
lördag 6 januari 2018 -

Lite över en vecka kvar på semestern och besök av en kompis från Sverige. Planen var att besöka Iguaçufallen, ta ett par dagar i Sao Paolo och sist ett par dagar i Paraty. Jag mötte honom på flygplatsen i Sao Paolo på lördag morgon, därifrån tog vi flyg till Foz do Iguaçu. Vi kom fram

Ilha Grande
söndag 31 december 2017 - T11, Volta Redonda, Rio de Janeiro, Brasilien

Årets nyårsfirande var lite annorlunda med sol (lite iaf), bad och strand. Jag tog bussen från Sao Paolo till Angra dos Reis, en resa som skulle ta drygt 7 timmar men på grund av trafikförhållanden tog ca 11 timmar istället. Tack vare det kom jag fram för sent på dagen för att hinna med

God jul!
söndag 24 december 2017 -

Julhelgen spenderades på ön Ilhabela som ligger ungefär 20 mil från São Paulo. Jag och en kollega bilade dit. För att undvika den värsta trafiken åkte vi tidigt på morgonen och det är ett bra tips att försöka åka när inte så många andra kör (alltså helst undvika fredag eftermiddag

Söndagstripp
söndag 17 december 2017 - Embu das Artes, Brasilien

Tog bilen på en liten tur till staden och kommunen Embu das Artes. Staden härstammar från tiden då Jesuiter och Bandeirantes höll till i området. Jesuiterna missionerade för att omvända lokalbefolkningen till Katolicismen och Bandeiranterna som trängde sig inåt landet för att leta efter