Familjen Sommars äventyr

fredag 3 november 2017 - måndag 26 februari 2018 Familjen Sommars äventyr

Familjen Sommar tar sina båda barn och flyr den svenska vintern! Fyra månader är vi borta och vi besöker Thailand, Bali och Shanghai.

Lanta
lördag 24 februari 2018 - Koh Lanta, Krabi, Thailand

Resan till Ko Lanta var en pärs, vi hade med oss magbacillen from hell. Väl på hotellet lämnade jag inte rummet på 3 dygn. Jag och Vincent låg i sängen med frekventa toalettbesök i 5 respektive 4 dygn innan vi gjorde en ny vända hos gissa vem, jo doktorn! Men sedan har vi varit friska! Vi

Khao lak
söndag 4 februari 2018 - Khao Lak, Phang Nga, Thailand

Hej igen.Nu har vi varit i Khao lak i två veckor. Det är en semesterort längs fastlandet norr om Phuket. Hit åker människor för att sola, båda och även snorkla/dyka i ett av världens bästa dykvatten, Andaman Sea. Innan barnen gjorde vi en liveaboard dyktrip i dessa vatten vilket var en

Shanghai
söndag 21 januari 2018 - Shanghai, Kina

Resan till Kina var en sån där dag när inget riktigt klaffade...Vincent var inte på humör och Noel skrek så trumhinnorna vibrerade. Vid incheckningen var det en fyrkantig person som menade att man absolut inte kunde packa hela familjen i en väska, så i all hast fick vi checka in en till

Nytt år!
torsdag 11 januari 2018 - Bangkok, Thailand

Vi firade jul på stranden. Såg en eldshow och rislampor som steg mot skyn. Och inte minst en cabaret från Pattaya, dvs ladyboys i full dragshow -paljetter och glitter för hela slanten. En riktigt fin kväll som samlat drygt 200 skandinaver. Vi vaknade upp till att bägge barnen hade fula

Sommar i vinterparadiset
söndag 24 december 2017 - Rayong, Thailand

Hej vänner. Nu har många av er jobbat hårt med julförberedelserna i flera veckor. Slagit in klappar, lagat mat, pyntat och donat. Det har inte vi gjort... Det är verkligen så skönt att slippa allt vad den stressen innebär. Här hänger vi mest :-) Jag slås av tanken att man behöver