Hurtigrutten

måndag 23 oktober 2017 - söndag 29 oktober 2017

Världens vackraste sjöresa enl resebyrån! Vi åker med Ms Polarlys från Bergen till Kirkenes!

Sista morgonen ombord
söndag 29 oktober 2017 - Kirkenes, Finnmarken, Norge

Så kom då sista dagen ombord! Fin morgonsol över ett lugnt hav! Vi sitter i vilfåtöljerna och ser det vackra landskapet! Känns lite vemodigt men samtidigt blir det skönt att komma hem!Jag är glad att vi kunde genomföra resan trots allt! Frukostbuffén, lunchbuffén och

Nordkap
lördag 28 oktober 2017 - Kjøllefjord, Finnmarken, Norge

Idag tog vi taxi till Nordkap, fantastiskt! För att följa med på bussturen skulle det kosta 1.600 kr/pers. Vi fick tips av några nordkapsbor att ta taxi. Vi var sex st som delade bilen och betalade 800 per par, Jag var nog lite rädd då det var snöiga och hala vägar! Vid Nordkap var det

Norrsken
lördag 28 oktober 2017 -

Plötsligt händer det! Nordic light ropar kapten, alle man på däck! Och fick vi då se det efterlängtade ljuset! Tyvärrsvårt att fotografera men det finns i minnet!

Sovmorgon
fredag 27 oktober 2017 - Finnsnes, Troms, Norge

Sov ända till åtta då vi gick ner till frukost! Vi börjar känna igen en hel del passagerare! Många tyskar och britter endast sex svenskar vad vi vet! Idag är det mulet och molnen ligger på bergstopparna! Ska besöka Tromsö idag!

Ruskväder
fredag 27 oktober 2017 - Tromsø, Troms, Norge

Så är vi i Tromsö, det regnar och ruskar! Anders tar rygg på Lena och Gurra för en stadspromenad! Jag vilar mina lungor ombord! Det är tomt och tyst ombord många har nog åkt på utflykt!