Vintersol 2017

söndag 22 oktober 2017 - lördag 18 november 2017 Vintersol 2017

Rehabilitering i värmen.

Dag 28 - 18 november
lördag 18 november 2017 - Los Cristianos, Kanarieöarna, Spanien

Väskan är packad. Pengarna är slut. Sista doppet i Atlanten (för den här gången) är avklarat. Vi lämnar Vintersol imorgon 10.20, planet lyfter från Teneriffas södra flygplats, Reina Sofia,12.50 och landar i Göteborg 19.05 svensk tid. En månad går fort, men det händer också otroligt

Dag 27 - 17 november
fredag 17 november 2017 - Los Cristianos, Kanarieöarna, Spanien

Det var verkligen en konstig känsla när jag halv fyra i natt vaknade och kände mig pigg. Jag brukar aldrig vakna pigg, inte ens när jag får sova så länge jag vill. Utanför hördes fortfarande sorl från nattöppna barer och vågorna. Det undersköna vågskvalpsljudet kommer jag verkligen

Dag 26 - 16 november
torsdag 16 november 2017 - Los Cristianos, Kanarieöarna, Spanien

Mentalt känns det som om jag redan har klivit ombord på flyget hem. Jag känner ingen entusiasm och planerar för att hinna med så lite som möjligt. Jag ska bita ihop och ändå genomföra morgondagens konditionstest och min egen kilometerprövning och jag tänker göra det bra. Jag hade lite

Vi
onsdag 15 november 2017 - Los Cristianos, Kanarieöarna, Spanien

Jag vill vissna vid din sidafalla i dina armar, förmultna och gro till nya frönJag vill växa upp på nytt tillsammans med digjaga solens strålar, jordens näring och havens brusJag vill vakna hos dig varje morgontrygg och älskadJag vill vara vi, för alltid vi.

Dag 25 - 15 november
onsdag 15 november 2017 - Los Cristianos, Kanarieöarna, Spanien

När solen valde att gömma sig bakom molnen hela min lediga onsdagseftermiddag fick jag hitta på något annat än att ligga på stranden. Jag valde att bestiga ett berg. Berget heter Montaña Chayofita och kan väl kanske vara ca 100 meter högt. Det var fina stigar ända upp till toppen och inte