Hillared tur och retur.

tisdag 24 oktober 2017 - tisdag 6 februari 2018 Hillared tur och retur.

Efter höststädning och julfirande med familjen är vi redo för vårt paradis på jorden.

Vi nådde inte ända fram.
onsdag 24 januari 2018 - Hillared, Västra Götalands län, Sverige

Även "duktiga", erfarna resenärer kan göra obegripliga misstag.Innan vi åkte såg vi att Väinös  pass utgångsdatum hade passerat 6 - månaders gränsen med några veckor innan hemresan 7/2 från Singapore. Vi skulle inte lämna Singapores flygplats men vi var tvunga gå genom immigration

Klippet i Kuala Lumpur.
söndag 14 januari 2018 - Ho Chi Minh-staden, Vietnam

Efter två dagars samvaro med Lasse och Jeanette lämnade vi dem, våra indiska vänner och Varkala bakom oss och flög till storstaden Kuala Lumpur.Kuala Lumpur är inte vår favoritstad och efter "klippet" har den fallit ännu längre ned på vår lista.Inger ville klippa sig, hon blev väl

Sista veckan i Varkala.
fredag 5 januari 2018 - Varkala, Kerala, Indien

Nyårsaftonens program startade med traditionell indisk dans,  mannekänguppvisning i saris av ryskor,  bollywood dans.Därefter tog dansen vid, vi möttes av beundrande blickar och applåder från publiken med vår hemvävda danstil bland en mängd hoppande unga män.Efter tolvslaget var det ett

Julhälsningar
söndag 24 december 2017 - Varkala, Kerala, Indien

Nästan alla tillbehör som hör julen till fanns på frukostbordet förutom dopp i grytan men doppet får vi ta i havet.Vi önskar alla våra läsare GOD JUL och GOTT NYTT ÅR.

Musselfiske.
onsdag 20 december 2017 - Varkala, Kerala, Indien

Från första parkett på restaurangen kan vi följa musselfisket från plockning till fiskmarknadsleverans.