Hillared tur och retur.

tisdag 24 oktober 2017 - tisdag 6 februari 2018

Dag 87 av 106

Hillared tur och retur.

Efter höststädning och julfirande med familjen är vi redo för vårt paradis på jorden.

Klippet i Kuala Lumpur.
söndag 14 januari 2018 - Ho Chi Minh-staden, Vietnam

Efter två dagars samvaro med Lasse och Jeanette lämnade vi dem, våra indiska vänner och Varkala bakom oss och flög till storstaden Kuala Lumpur.Kuala Lumpur är inte vår favoritstad och efter "klippet" har den fallit ännu längre ned på vår lista.Inger ville klippa sig, hon blev väl

Sista veckan i Varkala.
fredag 5 januari 2018 - Varkala, Kerala, Indien

Nyårsaftonens program startade med traditionell indisk dans,  mannekänguppvisning i saris av ryskor,  bollywood dans.Därefter tog dansen vid, vi möttes av beundrande blickar och applåder från publiken med vår hemvävda danstil bland en mängd hoppande unga män.Efter tolvslaget var det ett

Julhälsningar
söndag 24 december 2017 - Varkala, Kerala, Indien

Nästan alla tillbehör som hör julen till fanns på frukostbordet förutom dopp i grytan men doppet får vi ta i havet.Vi önskar alla våra läsare GOD JUL och GOTT NYTT ÅR.

Musselfiske.
onsdag 20 december 2017 - Varkala, Kerala, Indien

Från första parkett på restaurangen kan vi följa musselfisket från plockning till fiskmarknadsleverans.

Cyklonen Ockhi.
lördag 9 december 2017 - Varkala, Kerala, Indien

Vädret har varit ett hett diskussionsämne den senaste tiden. Förra veckan drog Cyklonen Ockhi in över Kerala med en oerhörd kraft.Enligt vår tidning Hindu saknas fortfarande efter en vecka ett hundratal fiskare. Femtio har hittats döda.Många familjer i kustnära områden har fått