Resa i Sverige: Gotland

tisdag 24 oktober 2017 - fredag 27 oktober 2017

Under höstterminen 2017 så har vi läst om Gotland, nu besöker vi Gotland och får uppleva all de saker som vi pratat om. När vi kommer hem så ska vi sedan arbeta med en Gotlandsutställning som vi ska ha på skolan!

Lite mer av allt...
fredag 27 oktober 2017 - Visby, Gotlands län, Sverige

Fredag morgon, och det var dags att packa väskorna på bussen inför hemresan. Men först hade vi förstås en lång härlig dag på Gotland framför oss. Vi träffade vår guide Janne vid bussen och sen bar det av. Första besöket var bokat på Stafva gård där vi skulle få se och höra om

Fårö, Bergman och mat
torsdag 26 oktober 2017 - Visby, Gotlands län, Sverige

I dag blev det ingen sovmorgon! 8.10 träffade vi dagens guide Janne och bussen började rulla mot Fårö. Janne berättade under färden mot Fårösund om massa historia, anekdoter, sägner och all möjliginformation som var Gotlandsrelaterad.Vi tog båten över till Fårö som tog 7 minuter.

Historiens vingslag
onsdag 25 oktober 2017 - Visby, Gotlands län, Sverige

Idag började vi morgonen med en trevlig frukost i en mycket mysig matsal. Sedan var det dags för en fantastiskt resa i tiden. Vi reste tillbaka till medeltidens Visby med vår guide Lars hjälp och vägledning. Morgonen bjöd på ett lätt regn men vi var alla väl förberedda med både varma och

Destination Gotland - Visby
tisdag 24 oktober 2017 - Visby, Gotlands län, Sverige

Trossöbuss rullade genom Blekinge i morse med början i Karlshamn och sedan österut o sedan upp mot Oskarshamn. Trots den korta resvägen hann vi med att sjunga för födelsedagsbarnet Elna, har prov på det vi lärt oss om Gotland, sjunga Johns nytextade sång om vår resa och innan båten gick