From Yeti to Rama Setu

torsdag 2 november 2017 - söndag 17 december 2017

Resa från den förskräcklige snömannens hem i Nepal genom Indiens djungeltempel och palats ridsndes på en tiger ner över Ramas bro till Srilanka.

Arrive. Raise hell. Leave
söndag 17 december 2017 - Doha, Qatar

Tillbaka där allt började för 45 dagar sedan i Qatar i väntan på flyget mot Köpenhamn. Sista dagen i Sri Lanka ägnades mest på stranden och på olika restauranger för att dricka juice. Kommer sakna alla frukter och juicer. Ägnade mig även åt lite shopping och min vana trogen köpte jag

Why always me?
fredag 15 december 2017 - Negombo, Västprovinsen, Sri Lanka

Började gårdagen med lite juice på stranden för att sedan vid lunchtid ställa mig vid busstationen i hettan i vöntan på bussen. Efter ca 20 min tipsade en man mig att jag borde gå till nästa station en kilometer bort då ACbussarna inte alltid stannar dör jag stod. Nu hade visserligen

Thunder i paradise
onsdag 13 december 2017 - Hikkaduwa, Sydprovinsen, Sri Lanka

Precis som rubriken antyder så har de senaste dagarna koppling till Hogan. Efter att ha stannat över i Colombo och där druckit lite öl med några som var kvar sedan i fredags så gick resan efter lunch söderöver. Fick denna gång som tur en bra plats i en liten ACbuss. Färden söderöver

Hear me roar
måndag 11 december 2017 - Dambulla, Centralprovinsen, Sri Lanka

I Dambulla så vandrade jag strax innan skymningen till stadens turistmål. Anledningen till att jag först slappade några timmar var efter rekommendationer då hostelägaren sa att det skulle vara alldeles för varmt att gå på stenarna barfota dagtid. Ocj det var onekligen varmt i Dambulla.

I want candy
söndag 10 december 2017 - Kandy, Centralprovinsen, Sri Lanka

Efter första dygnet i Colombo tog jag mig till tågstationen för att ta mig in centralt på ön. Att vilja ta tåget visade sig vara ett felaktigt beslut. En pågående strejk ingen talat om innebar att alla tåg var inställda och jag fick istället vandra till busstationen som låg i närheten.