From Yeti to Rama Setu

torsdag 2 november 2017 - söndag 17 december 2017

Dag 16 av 46

Resa från den förskräcklige snömannens hem i Nepal genom Indiens djungeltempel och palats ridsndes på en tiger ner över Ramas bro till Srilanka.

Last train to Trancentral
fredag 17 november 2017 - Calcutta, Västbengalen, Indien

Åkte till det andra Kalitemplet i norr med buss i en och en halv timme, klev omkring längs leriga gator och en massa fordon för att få infon att templet är stängt. Fick ta taxi till en metrostation och därifrån metro mot stan då nästa plan var indiska museumet. Museumet inryms i en

Kali Ma
torsdag 16 november 2017 - Calcutta, Västbengalen, Indien

Efter det senaste inläggets mer negativa rantande var tanken idag att skriva positivt. Så jag får väl börja där och ta det negativa sen. För det sker mycket mindre glädjande saker här.Besökte i förrgår ett av staden kända Kalitempel, Kalighat som detta heter var fyllt av folk då det

Senast aktiv - från Varanasi, Uttar Pradesh, Indien
Calcutta (Taxi, taxi, taxi)
tisdag 14 november 2017 - Calcutta, Västbengalen, Indien

Glömde två saker när jag lämnade Katmandu. Mina skor som jag trodde kag packat ner och att växla pengarna. Skor kan jag ju hitta nya och som tur var det inte mycket pengar som jag hade kvar i nepalesisk valuta, men ändå irriterande då flygplats personalen skyndade på mig igenom de olika

The Abominable Snowman
måndag 13 november 2017 - Katmandu, Central Development Region, Nepal

Tillbaka i Katmandu igen efter en lång bussresa igår. Bokade om tidigare så jag bara hade en sista natt i Katmandu och stannade en dag extra i Pokhara. Pokhara är mycket trevligare och vackrare än Katmandu där damm och smog gör att man inte ser mycket av bergen bortom. Det jag hade kvar att

Running up that hill
lördag 11 november 2017 - Pokhara, Mid-Western Development Region, Nepal

Torsdagen avslutades med lite fest på hostelet. Tillsammans med några australiensare, engelskor och tyskor delades några öl, resesnack och skitsnack. Som alltid när det gäller unga män från australien, england eller staterna så är droger det föredras. På fredagen så var mitt mål att