Vår första Floridaresa :-)

tisdag 31 oktober 2017 - tisdag 14 november 2017 Vår första Floridaresa :-)

Jag, Jocke, Alex & Frida ska bl.a. fira min 50-årsdag i Florida

Clearwater Beach
måndag 13 november 2017 - Indian Shores, Florida, USA

Dag 14 i Florida. Jaha, då var sista dagen kommen på vår semester… det var ju tråkigt…Vi fick fint väder, så det blev att vi körde till Clearwater Beach & tillbringade ett par timmar där. Det är ju egentligen samma vatten som vid ”vår” strand, men skillnaden är ju att på

Busch Gardens
söndag 12 november 2017 - Tampa, Florida, USA

Dag 13 i Florida. Idag hade vi vår andra hel-gråa dag (vädermässigt). Det regnade på morgonen, men prognosen sa att det skulle sluta regna om en timme ungefär.Vi skulle ändå åka till Busch Gardens, och då var det ganska bra väder för det, enligt mig.Det regnade hela vägen dit, men

Sol & bad gäller idag
lördag 11 november 2017 - Indian Shores, Florida, USA

Dag 12 i Florida. Det var sol & bad som gällde idag. Inte mycket mer att skriva om det :-)Det mest ”spännande” var väl när vi låg & snackade vid poolen, så var där en man som frågade vilket språk vi pratade. När vi sa att det var svenska, så sa han, på lite knagglig

från Orlando till Indian Shores
fredag 10 november 2017 - Indian Shores, Florida, USA

Dag 11 i Florida. Idag var första dagen vi fick enbart mulet väder, men det gör inte sååå mycket, för vi skulle ändå ha en transportdag idag. Vi lämnade Orlando & körde till Indian Shores, där vi ska bo de sista dagarna på vår semester.Vi kom fram till lägenheten vid 11-tiden,

sista dan i Orlando...
torsdag 9 november 2017 - Orlando, Florida, USA

Dag 10 i Florida. Idag är det sista dan i Orlando. Och det är dag 2 på Universal som gäller.Idag startade vi på Islands of Adventure, och åkte det vi inte hann/orkade i förrgår. Vi började med att hälsa på King Kong på ”Skull Island reign of Kong”. Det är ännu en bana där man