måndag 30 oktober 2017 - måndag 20 november 2017

Dag 19 av 22

Panamakanalen

Denna gång åker vi till USA, stannar ett par dagar i Los Angeles innan vi går på Norwegian Sun som kommer att ta oss längt Amerikas västkust genom Panamakanalen och sedan upp till Miami. Efter ett par dagar i Fort Lauderdale åker vi hemåt.

måndag 13 november 2017 - Panamakanalen, Panama

Så har vi kommit till resans höjdpunkt. Vi började vår kanalresa kl 0815 och hade slussat klart vid 5-tiden. Kanalen består av 3 slussar med 3 trappor i varje och den är lagom bred för Norwegian Sun, ca 2 fot tillgodo på var sida. Kommer inte ihåg exakt hur stor höjdskillnad det är, men

Varm dag i land
lördag 11 november 2017 - Unnamed Road, Puntarenas, Costa Rica

Idag påmorgonen kom vi till Costa Rica. Båten lade till vid en pir och det var ett par minuters promenad in till byn. Jättevarmt idag, så någon utflykt med buss blir det inte utan vi promenerar in till byn, sätter oss på ett fik och passar på att uppdatera oss lite (fritt wifi). Ikväll

Guppig båtfärd
fredag 10 november 2017 - Unnamed Road, El Llano, Managua, Nicaragua

Idag har vi ankrat upp utanför San Jose del Sur och beslutat oss för att ta "tenderbåten" in till land. Lite problem för båtarna att lägga till vid fartyget så det tog lite tid att komma ombord och in i land. Liten trevlig by, mycket kommers, köpa, köpa! vill dom att vi ska, men "som

Guatemala
torsdag 9 november 2017 - Guatemala

Nu har vi kommit halvvägs på,resan och har lagt till i Guatemala. Varmt och soligt. Igår tillbringade vi hela dagen till havs efter vårt stopp i Acapulco och i morgon bär det av till Nicaragua. Lite bilder kommer hör.

I Mecixo
tisdag 7 november 2017 - Acapulco, Guerrero, Mexiko

Nu var det ett par dagar sedan vi skrev något i dagboken men vi har varit till sjöss och där fungerar inte wifi helt perfekt. Vi lämnade Los Angeles i fredagskväll och hela lördagen var vi till sjöss. På söndagsmorgonen kom vi till första anhalten på resan, som var Coba San Luca, där