Panamakanalen

måndag 30 oktober 2017 - måndag 20 november 2017 Panamakanalen

Denna gång åker vi till USA, stannar ett par dagar i Los Angeles innan vi går på Norwegian Sun som kommer att ta oss längt Amerikas västkust genom Panamakanalen och sedan upp till Miami. Efter ett par dagar i Fort Lauderdale åker vi hemåt.

Söndagmorgon
söndag 19 november 2017 - Fort Lauderdale, Florida, USA

Nu har vi varit ett par dagar i Fort Lauderdale. Kom till Miami i fredagsmorse och det tog någon timme att gå av båten, hämta väskor och genom passkontrollen. Väl ute letade vi reda på en taxi och åkte ett par mil till Fort Lauderdale där vi checkade in på ett mysigt litet

Sista dagarna till havs
torsdag 16 november 2017 - Atlanten

När vi lämar Colombia på tisdagen har vi 2 härliga dagar till sjöss mot slutmålet Miami. Vi brukar börja dagen med frukost vid 0630 och därefter en morgonpromenad runt på däck 6 som är just promenaddäck. Efter promenaden brukar det bli någon timmes solning om det är väder och vi är

Colombia
tisdag 14 november 2017 - Cartagena, Bolívar, Colombia

Idag, tisdag har vi lagt till i Cartagena i Colombia. Det ösregnade på morgonen så vi tog det lite lugnt med avstigningen. Nu hade vädret slagit om helt och det var strålande sol och omkring 30 grader. Passade på att besöka en bar där vi kunde få både öl och internet, inte världens

Panamakanalen
måndag 13 november 2017 - Panamakanalen, Panama

Så har vi kommit till resans höjdpunkt. Vi började vår kanalresa kl 0815 och hade slussat klart vid 5-tiden. Kanalen består av 3 slussar med 3 trappor i varje och den är lagom bred för Norwegian Sun, ca 2 fot tillgodo på var sida. Kommer inte ihåg exakt hur stor höjdskillnad det är, men

Kanalen 2
måndag 13 november 2017 - Panamakanalen, Panama

Eftersom vi hade lite dålig wifi när vi skrev om Panamakanalen kom inte alla bilderna med, tog jättelång tid att ladda upp, så här kommer lite flera bilder från genomfarten.