Sydostasien runt

torsdag 2 november 2017 - måndag 27 november 2017

Dag 16 av 26

Singapore - Malaysia - Thailand - Laos - Kambodja

Vardagsliv spetsat med några kulturpoäng
fredag 17 november 2017 - Bangkok, Thailand

Kryssningen igår kväll var väldigt trevlig. Fantastisk mat och trevligt att åka längs floden då allt var upplyst längs strandkanterna. Vi uppskattade särskilt sushin och desserterna!Idag bestämde vi oss för att utforska vardagslivet = vi har promenerat rätt mycket och bara insupit livet

Kulturdag
torsdag 16 november 2017 - Bangkok, Thailand

Vi har turen att kunna sitta ute vid floden och äta frukost, vilket ger en bra start på dagen. Idag har vi samlat kulturpoäng må jag lova! Vi startade med en båttur direkt från vår egen brygga vid hotellet. Bara det var en upplevelse, mycket stök och bök och höga röster och anmaningar

Från Malaysia till Thailand
onsdag 15 november 2017 - Bangkok, Thailand

Vaknade till fågelkvitter, vågskvalp och i en grön oas för att somna i en bullrande, myllrande stadsmiljö. Större kontraster finns knappt.Igår kväll regnade det så kraftigt att vi helt sonika tog av oss barfota då vi var på väg hem från restaurangen - detta för att rädda

Sista slappardagen
tisdag 14 november 2017 - Langkawi, Kedah, Malaysia

Det här är sista dagen på Langkawi och vi har försökt njuta maximalt av de varma vindarna, de härliga baden, vandringarna längs vattenbrynet, alla vackra blommor och det fina stället vi bor på. Nu verkar alla ironmen ha dragit vidare. Det har nämligen varit tävlingar här de senaste

D-vitaminboost
måndag 13 november 2017 - Langkawi, Kedah, Malaysia

För första gången under vår resa hör vi flera som talar svenska i grannskapet. Det märks att vi är på ett omtyckt semesterställe.Anders och Gunnar har idag varit ute och paddlat till en ö som sägs befolkas av små apor, tyvärr sprang de inte på några. Och som ni ser har den blålila