Sydostasien runt

torsdag 2 november 2017 - måndag 27 november 2017

Singapore - Malaysia - Thailand - Laos - Kambodja

Åter i Thailand
söndag 26 november 2017 - Bangkok, Thailand

Vaknade i Kambodja och ska snart somna i Thailand. Snacka om att våra pass är fullstämplade nu. Det är mycket formalia när man reser mellan dessa länder. Dagen har mest bestått av att få ihop logistiken. Vi bor nu nära flygplatsen, men måste ändå åka härifrån kl 06. Vaknade 06.30

Siem Reap
lördag 25 november 2017 - Siem Reap, Kambodja

Väcktes 06.30 av ett förfärligt spelande. Det har nu pågått i femton timmar. Visade sig vara bröllopsfestligheter.Några bilder från Siem Reap är dagens skörd. // Lena

Renoveringsobjekt med potential
fredag 24 november 2017 - Siem Reap, Kambodja

Idag har kulturbarometern slagit i taket. Vi har ägnat nästan sex timmar åt Angkor Wat och det ger ju massor av kulturpoäng.Vår flygplatschaufför kom och hämtade oss med sin tuk tuk klockan nio. Han körde oss sedan runt bland de största sevärdheterna, släppte av oss och hämtade på

Från lugna Laos till hettan och hetsen i Kambodja
torsdag 23 november 2017 - Siem Reap, Kambodja

Vi hade en stund över innan vi skulle åka till Siem Reap i Kambodja. Passade på att gå på den lokala matmarknaden. Där fanns det mesta otänkbara i matväg. Det som ligger i de röda plastbaljorna är levande skalbaggar. Några som däremot inte levde var ekorrarna, varken de påklädda eller

40 000 steg och övervunnen rädsla
onsdag 22 november 2017 - Luang Prabang, Luang Prabang, Laos

Sista hela dagen i Luang Prabang. 40 000 steg och stan känns hemtam. Den övervunna rädslan handlar om att jag trotsade obehagskänslan och vandrade fram och tillbaka över floden på de hemmabyggda bambubroarna. Det kostar en slant att gå över, vilket går till familjerna som bygger dessa