Från Atlanten till Stilla Havet...

lördag 27 januari 2018 - lördag 17 mars 2018

Från Rio till Santiago går denna resa med massor av underbara stopp! Vattenfallen i Iguasso, semesterbyn Paraty, pulserande Bueno Aires, natursköna Patagonien, världens ände - Eldslandet och sen dom magiska Anderna! Och allt detta ska upplevas med hjälp av en Rosa buss, modell äldre!!! Galen eller inte, minnesvärt blir det garanterat :)

Farväl Argentina och hej Chile...igen

När det här publiceras så är jag nog hemma i Farsta igen… tiden rusar så galet nu! När jag sist lämnade en rapport så hade vi precis kommit till Bariloche, sydvästra Argentina nära Chile i gränslandet mellan Patagonien och Anderna. En stad med mycket aktiviteter på agendan och min

Farväl Eldslandet och välkommen Patagonien igen

Halloj mina vänner…sen senast, i Ushuaia, så har vi transporterats c:a 300 mil i vår Rosa Buss. Färden har gått tillbaka från Eldslandet i söder och åter till Patagonien i nordväst med ett antal kuliga stopp efter vägen. Vi tar det från där vi slutade senast… Sista dagen i Ushuaia

Genom Patagonien till Eldslandet....
lördag 24 februari 2018 - Ushuaia, Eldslandet, Argentina

har färden gott den senaste veckan efter att vi lämnat Buenos Aires. Vet inte riktigt vad jag förväntade mig, men landskapet har de senaste 150 milen varit väldigt monotont. Gigantiskt stora odlade arealer, betande nötkreatur och buskar som står där i den torra ökenmiljön sedda från en

Farväl Brasilien och hej Argentina

Efter några härliga dagar i Iguazo så var det idag dags för att besöka Foz Iguazo på den Argentinska sidan i enorm värme. Semester för många Argentinare innebär kö o kaos på alla attraktioner, så även här…idag fick dom vassa armbågarna plockas fram, inget tjafsFallen sedda från

Många återseenden...
måndag 5 februari 2018 - Foz do Iguaçu, Paraná, Brasilien

har det blivit så här i början. Rio, Paraty och Iguazo-fallen var ju slutet på resan 2012-13.Efter en övernattning på Jumbo Stay, Arlanda så gav vi oss iväg tidig lördag morgon och dryga 16 timmar senare så samlades 18 trötta, lite spända men också taggade personer på ett hotell nära