En må-bra-resa till Kreta!

tisdag 7 november 2017 - måndag 31 december 2018

Dag 319 av 420

Okänt slutdatum! Vi reser från Juniskär. till Rethymnon Kreta.

Chania
söndag 4 mars 2018 - Unnamed Road, Grekland

De tre sista dagarna på Kreta bodde vi i en lägenhet nära stranden och gamla stan i Chania. Vi strosade runt i hamnen och i gamla stans gränder, åt god mat på små tavernor och solade på stranden i det härliga vädret. Ett skönt avslut på vår må-bra-resa!Och vi nådde målet med

Rethymnon
torsdag 1 mars 2018 - Rethimno, Kreta, Grekland

Lite fakta:Rethymno är Kretas tredje största stad med ca 28 000 invånare. Rethymnonprovinsen ligger mellan Iraklion och Hania. Staden är byggd på en udde och ett idealiskt semestermål för den som vill ha både badstrand och stadsliv. Med Rethymno som utgångspunkt kan man lätt besöka hela

Sista dan i Rethymnon
onsdag 28 februari 2018 - Rethimno, Kreta, Grekland

Gjorde en sista promenad, avskedspromenad, längs mitt vanliga stråk in till gamla stan och hamnen och där blev jag sittande en stund och tittade på båtarna. Jag plockade frön av malvan som växer i hamnen. Kanske kan den växa hemma? Strövade runt i gamla stan, fick en solig stund på taket

Apodoulou
tisdag 27 februari 2018 - Rethimno, Kreta, Grekland

Resan till Apodoulou gick med buss från Rethymnon i tidiga morgonstunden med en trött chaufför. Och ännu tröttare blev han när det visade sig att nya vägen var delvis avstängd p g a vägarbete och han måste köra en lång omväg på en gammal väg. Tur för mig! Den gamla vägen gick hela

Ormgudinnan
måndag 26 februari 2018 - Rethimno, Kreta, Grekland

Var till butiken i Fort Fortezza idag och köpte en liten kopia i brons av Ormgudinnan, den lilla statyetten man hittat på Knossos. Hon håller armarna utsträckta åt sidorna och i händerna har hon en orm. På hennes huvud sitter det en fågel. Hon har en vacker dräkt på sig och hennes bröst

Senast aktiv - från Rethimno, Kreta, Grekland

En må-bra-resa till Kreta!

Dag 319 av 420
429 Bilder 117 Besökta platser 116 Dagböcker