En må-bra-resa till Kreta!

tisdag 7 november 2017 - måndag 31 december 2018

Dag 73 av 420

Okänt slutdatum! Vi reser från Juniskär. till Rethymnon Kreta.

Spili
onsdag 17 januari 2018 - Rethimno, Kreta, Grekland

Idag blev det uppåt värre! Vi tog bussen till Spili som ligger tre mil söder om Rethymnon och 412 meter över havet. Det kändes på temperaturen att vi var uppe i bergen, här var det kallt! Stan ligger mycket vackert vid foten av höga berget Mount Kedros, den är omgiven av grönskande

Pannkaka!!!! Mums!
tisdag 16 januari 2018 - Rethimno, Kreta, Grekland

Bra vandringsväder - lite soligt och inget regn på gång. Vi gick upp mot Biotoop park men nu gick vi ena bakvägen upp och andra  bakvägen ner. Omväxling förnöjer! Det är otroliga vyer över stan hamninloppet havet och de snöklädda bergstopparna långt bort när man går upp i höjderna

Pigi
måndag 15 januari 2018 - Rethimno, Kreta, Grekland

Jätteroligt att åka till lilla mysiga byn Pigi och träffa Elisabet! Hon bor där i ett sött litet hus med sina två hundar och en katt. Elisabet kan tala grekiska - jag är mycket imponerad! Men så har hon ju också jobbat många år som reseguide här på Kreta och känner till vad som funkar

Det blåser!
söndag 14 januari 2018 - Rethimno, Kreta, Grekland

Ovädret fortsätter. Inatt åskade det igen. Det blåser 15-18 m/s och draksurfarna är i full fart och utnyttjar vinden. Det går väldigt fort ibland. Måste vara jättejobbigt att hålla i linan och styra och kryssa mot vinden. Tänk om det blir ett vindkast och det blåser in en surfare på

Blixt och dunder!
lördag 13 januari 2018 - Rethimno, Kreta, Grekland

"Åska är elektriska urladdningar i jordens atmosfär som yttrar sig i ett uppflammande av ljus och ett skarpt eller mullrande ljud. Wikipedia"- och inatt var det ett rejält dundrande åskväder som drog förbi..... Lite kylig luft idag. Janne på långpromenad och jag på kortpromenad. Skönt

Senast aktiv - från Rethimno, Kreta, Grekland

En må-bra-resa till Kreta!

Dag 73 av 420
245 Bilder 52 Besökta platser 72 Dagböcker