Backpacking i Asien

lördag 25 november 2017 - tisdag 9 januari 2018

Handlar mest om att visa att jag lever. Kanske lite bilder för att göra er avundsjuka också.

Sista destinationen

Kuala Lumpur, sista destinationen. Intensiva sista dagar med att göra ingenting. Trodde jag skulle spendera sista dagarna i ensamhet och bara ta det lungt men hann inte ens in på mitt hostel innan jag blev stoppad av en tjej: "Hey are you hungry? I'm going to get some food. Wanna join me?" Var

Tio dagar på Langkawi
fredag 5 januari 2018 - Langkawi, Kedah, Malaysia

Nu är det ett tag sedan jag skrev något. Har gjort mina tio dagar på Langkawi. Såhär länge har jag inte varit på ett och samma ställe utan att flytta på mig. Gjorde visserligen en tripp till norra änden av ön där jag bodde två dagar i en fin bungalow. Annars har jag bott på samma

Världens brantaste linbana och en ofrivillig romantisk dejt på stranden
fredag 29 december 2017 - Langkawi, Kedah, Malaysia

Langkawi har något för alla. Finns otroligt mycket aktiviteter, shopping och stränder att välja emellan. Jag är inte så mycket för shopping eller allt för mycket för aktiviteter heller utan har försökt göra så lite som möjligt. Näsan i boken och koppla bort allt runt omkring har

Julaftonsfirande
tisdag 26 december 2017 - Pinang, Malaysia

Julafton har varit och det jag älskar med julen har jag fått vara utan dvs umgås med familjen, äta god mat och massa ljus som lyser upp i vinter mörkret. Istället byttes det ut mot strålande sol, djungeltrekking, sandstränder och turkosa hav. Jag har verkligen inte haft någon julkänsla

Det levande och ofrivilliga parasollet
lördag 23 december 2017 - Batu Feringghi, Pinang, Malaysia

Lite halvmulet väder här i Batu Ferringhi, men solen tittar fram ofta så jag har spenderat de två senaste dagarna på stranden. Bara sola och bada. Väldigt vackert här så jag har promenerat längs stranden och solat på lite olika ställen för att få se utsikten. Eller har försökt se