Backpacking i Asien

lördag 25 november 2017 - tisdag 9 januari 2018

Dag 20 av 46

Handlar mest om att visa att jag lever. Kanske lite bilder för att göra er avundsjuka också.

Äta med pinnar inför en Taiwanes och en Japan.
torsdag 14 december 2017 - Ho Chi Minh-staden, Vietnam

Nu sitter jag på flygplatsen i Saigon. Blev bara tre timmars sömn i natt då det blev sista kvällen med gänget igår. Är lite trött och sliten. Nästa steg är ön Phu Quoc i Vietnam. Fanns andra transport sätt än flyg som är billigare, men har inte så många dagar kvar innan jag ska

Blåst Blondin med en blåsa på benet
tisdag 12 december 2017 - Ho Chi Minh-staden, Vietnam

Från en storstad till en annan.Lämnade Kambodjas huvudstad Phnom Penh och tog mig till Ho Chi Minh-City eller som det hette förr (och fortfarande sägs av invånarna), Saigon. Den ekonomiska skillnaden är betydligt märkbar. Huvudstaden Phnom Penh är betydligt fattigare än Saigon. I Phnom

Att springa på en munk
söndag 10 december 2017 - Phnom Penh, Phnom Penh, Kambodja

Var ute och unnade mig en sista ordentlig lunch för att njuta av det Khmerska-köket. Mötte en munk som tilltalade mig. Blev lite ställd. Vanligtvis när man är i tempel så måste man som kvinna täcka armar och ben för att visa respekt. Munkar får man inte ta kort på och de har ett

Från mörker och ondska till färgglad rik kultur
lördag 9 december 2017 - Phnom Penh, Phnom Penh, Kambodja

Hej Resdagboken, vi testar igen. Sidan har varit svår att komma in på så jag har gjort uppdatering på polarsteps för de som följer mig där. Men ska ändå sammanfatta dagarna här i Phnom Penh.Staden är kaotisk med galen trafik, ingen sophantering och mycket ljud och damm. Trots allt har

Tre säten för fem personer och en massage med mammografi på köpet tack!
torsdag 7 december 2017 - Phnom Penh, Phnom Penh, Kambodja

Bussresan från Sihanoukville till Phnom Penh var minst sagt en upplevelse. Köpte en biljett, satte mig på bussen och var i stort sett den enda västerlänningen där. Fanns någon enstaka till. Det var tre säten per rad och normalt brukar det i västerländsk anda betyda att man sitter tre