Hiking i Hongkong

tisdag 14 november 2017 - torsdag 14 december 2017

Dag 31 av 31

En månad då vi ska utforska hongkongs vandringsleder och natur. Antagligen en och annan upplevelse i stadsmiljö också ✈️😃 Målsättningen är att skriva lite om vad vi upplever här i resedagboken men de senaste resorna har det varit extremt mycket strul för att göra inlägg, men jag ska iaf ge det en chans.

Strandliv när det är som bäst
torsdag 7 december 2017 - Ao Wai, Klaeng District, Rayong, Thailand

HowdyVi har det helt enkelt underbart på Koh Samet ☀️ De första dagarna tillbringade vi på det relativt lyxiga (med våra mått mätt) boendet Samet Villa Resort, fint rum, AC, balkong med trevliga möbler, kylskåp, sängar med underbara madrasser, varmvatten, minibar, massor och då menar

Senast aktiv - från Mae Phim Property, Kram, Rayong, Thailand
Det blir en dag på stranden ☀️
lördag 2 december 2017 - Koh Samet, Phe, Rayong, Thailand

Nu har vi snart gått så det räcker, med snart två veckor i fötterna så började vi känna oss redo för lite siesta. Vi har varit runt på olika vandringsleder och upplevt magnifika vyer. Häromdagen skulle vi gå upp till Sunset peak för att kolla lite, jäklar vilken kulle 869m, den slår

Trail blazers
söndag 26 november 2017 - Lantau, New Territories, Hongkong

ÅHowdyVi fortsätter vår smått hysteriska semester där vi går överallt, våra fötter och ben får min själ lära sig. Vi har gått ett antal vandringsleder med hjälp av en väldigt övergriplig karta som visar ungefär riktning. Det har resulterat i att en del leder har vi inte hittat

Första veckan i Hongkong
tisdag 21 november 2017 - Hongkong

Hej på er trogna läsare 😃Nu har vi snart tillbringat en vecka Hongkong så det är hög tid med ett litet livstecken. Man kan inte  påstå att vi legat på latsidan, vi traskar runt minst en mil om dagen så våra fossingar fattar inte att det är semester.Vi inledde starkt med en tripp till

Senast aktiv - från Mae Phim Property, Kram, Rayong, Thailand
På plats redo för äventyr
torsdag 16 november 2017 - Mong Kok, Kowloon, Hongkong

Hej,då var vi framme, igår checkade vi in på vårt mikrolilla rum. Hongkongs billigare hostels är inte anpassade till relativt fylliga svenskar. Men det är rent och inget galler för fönstret iaf.Igårkväll gick vi mest runt och kollade lite, vi var litta sledna efter resan.men idag ska det