Hongkong-Fiji-Nya Zeeland-Australien

söndag 3 december 2017 - torsdag 25 januari 2018

Sol och bad i söderhavet, Nya Zeeland runt samt Sydney och Melbourne. En resa med mycket natur och kultur. Snorkling, glaciärvandring, hiking, mountainbike, valsafari, tennis samt en och annan pub!

Sidney-Hongkong-London-Köpenhamn 23-25jan
torsdag 25 januari 2018 - Alvesta, Kronobergs län, Sverige

23janFlyget från Melbourne gick bra trots febern, jag hade nämligen fått plats vid nödutgången så jag hade gott om plats att sträcka ut benen, så jag sov nästan hela vägen!Från flygplatsen kunde jag ta tunnelbanan till The Museum och därifrån gick jag till mitt boende 790 ON GEORGE

Febrigt under Australian Open
tisdag 23 januari 2018 - Melbourne, Melbourne, Victoria, Australien

19janResdag Sidney-Melbourne med feber! En mycket tidig morgon då min flygplatstransfer gick 4.45. Transfern gick fortare än beräknat då morgontrafiken inte hade kommit igång ännu, 25min mot beräknat 45min!När jag skulle checka in så visade det sig att mitt handbagage vägde för mycket

Operahuset, casinot och Blue Mountains 15-19jan
fredag 19 januari 2018 - Sydney, Sydney, New South Wales, Australien

15janMorgonflyg Christchurch-Sydney. Det gick snabbt i inresekontrollen, eftersom man scannar in sitt eget pass och går igenom. Tunnelbanan upp till King Cross, där bor jag nere i Potts Point på The Maisonette Hotel. Tyvärr var inte rummet klart så jag fick göra en runda på stan. Jag gick

Valar och delfiner 11-13jan
lördag 13 januari 2018 - Kaikoura, Canterbury, Nya Zeeland

11janEn ny resdag Cristchurch-Kaikoura. Jag hade tur för vägen dit hade öppnats för bara 2 veckor sedan. Ändå är inte båda filerna öppna på vissa ställen så det blir bilköer. Järnvägen från Christchurch är fortfarande stängd efter den stora jordbävningen 2016!Här i Kaikoura

Spårvagn, botaniska trädgården samt Akaroa och Mt Cook 7-10jan
onsdag 10 januari 2018 - Christchurch, Canterbury, Nya Zeeland

7janEn ny resdag med buss Dunedin-Christchurch. Vi åkte via kusten Oamaru-Timaru-Ashburton-Lytteltown innan vi var framme. Från bussterminalen fick jag ta lokalbussen(29) ut mot flygplatsen där jag hade bokat en B&B, rent och trevligt men alldeles för avsidigt!Postivt att tvättmaskinen