Madeira

torsdag 23 november 2017 - torsdag 30 november 2017 Madeira

"Andas in, andas ut..."

Bättre sent än aldrig...
söndag 14 januari 2018 - Sölvesborg, Blekinge län, Sverige

...här kommer en liten sammanfattning och några kort till: Mycket hände när vi kom hem och en sammanfattning så här långt efter är inte helt lätt att göra... Men i stora drag kan vi väl säg att på denna korta tid vi var på Madeira kom vi att gilla ön skarpt och vi hoppas komma dit

Längtar hem - neej...
torsdag 30 november 2017 - Lissabon, Sintra, Portugal

Sitter just nu på Lissabons flygplats, på McDonalds och har precis druckit upp vårt kaffe. Är lite möra, har varit uppe sen 02.00 efter ca 3 timmars sömn! Flyget hit gick bra och om 2 timmar (ca 10.30,lokal tid) bär det vidare till Kastrup. Längtar inte precis, vet ju vad som väntar där

Senast aktiv - från Sölvesborg, Blekinge län, Sverige
Linbana, Toboggan, "Hole in one, "slapp o spa" och så lite brand...m.m.
måndag 27 november 2017 - Funchal, Madeira, Portugal

25-27:e...3 dagar med väldigt skiftande händelser...ANDAS IN, ANDAS UT - inte helt lätt när man befinner sig här på Madeira och får reda på att det brinner i bottenvåningen i hyreshuset där vi bor (i Sölvesborg)! http://www.blt.se/solvesborg/larm-om-brand-i-byggnad-5/ Många mobilsamtal

Från igår till idag...
fredag 24 november 2017 - Funchal, Madeira, Portugal

Vi fortsätter att försöka "andas in, andas ut" - försöker att bara vara här och nu.Nervositeten inför landningen igår visade sig obefogad - den gick perfekt. Fast visst märktes det att inflygningen var lite annorlunda, bl.a. minskades farten betydligt tidigare än vi varit med om innan.

I väntan på flygen...
torsdag 23 november 2017 - Lissabon, Portugal

Så var det dags!Just nu är vi i väldigt stort behov av att..." ANDAS IN, ANDAS UT" och det har vi tänkt göra under denna 7-dagars resa till Madeira.Kl. 05.30:Tog sista tåget från Sölvesborg i går kväll och anlände hit till Kastrup vid ett-tiden på natten. Efter en go' macka med te och