Indien 2018

fredag 12 januari 2018 - måndag 12 februari 2018

Rundresa i den s.k gyllene triangeln samt till Varanasi. Vi avslutar resan med några slapparveckor i Goa.

Agonda Beach
torsdag 1 februari 2018 - Agonda, Goa, Indien

Goa!Dagarna rullar på och det händer inte så mycket.  Vi har bytt boende och bor nu riktigt lyxigt för en mindre peng. Det är inte längre Beach front men mycket annat fungerar så mycket bättre. Bara att slippa jaga vattendropparna i duschen är värt en hel del. Det finns nog riktigt

Södra Goa
måndag 29 januari 2018 - Agonda, Goa, Indien

Södra Goa!Palolem:Nu har vi landat i Goa, men som vanligt ingen resa utan lite trassel. Vi lämnade Varanasi i morgondimman för att ta vårt flyg med Spice Jet till Goa via Hyderabad. Innan vi är framme i Goa får jag ett sms av ägaren till det boende vi bokat som sa att det var taxistrejk i

Varanasi
söndag 21 januari 2018 - Varanasi, Uttar Pradesh, Indien

Varanasi!Efter en ändrad resplan så fick i åka bil till Delhi och sedan flyg tidigt på morgonen till Varanasi. Vår ursprungliga plan att ta nattåget från Agra gick inte p.g.a kraftiga förseningar. 5 timmar i bil och onödig övernattning i Delhi kostade på både ekonomiskt och i humör.

Jaipur & Agra
onsdag 17 januari 2018 - Agra, Uttar Pradesh, Indien

Jaipur & Agra!Långa bilresor blir det. Varje bilresa Delhi - Jaipur - Agra tar mellan 4 och 5 timmar och utsikten blir till slut lite enahanda. Det mest spännande är väl all kor och getter som helt plötsligt bara står där. Vägarna är förhållandevis riktigt fina. Grundregeln i

Rundresans start.
söndag 14 januari 2018 - New Delhi, Delhi, Indien

New Delhi!Som vanligt efter flygresor genom tidszoner så är vi lite trötta, men det är då man ska ta tjuren vid hornen.Lite annorlunda upplägg på den här rundresans. Vi har en chaufför som ska följa med oss ända till Agra men det hoppar in nya guider i varje stad.A-L har en hosta som