FÖRLÄNGD SOMMAR I SPANIEN

lördag 9 september 2017 - söndag 29 oktober 2017 FÖRLÄNGD SOMMAR I SPANIEN

Sex veckors rundresa med bil för att se hur svenskar har det vid kusten i Spanien

Slutsatser
måndag 30 oktober 2017 - Torrevieja, Valencia, Spanien

Foton finns denna gång på http://jalbum.net/a/1846150BostadNär jag pratat med många svenskar i kyrkan, har jag funnit att det vanligaste är att bo i Torrevieja två månader på hösten och två månader på våren, även om man äger lägenhet/villa. Då får man julen hemma i Sverige och

Torrevieja nära Alicante
onsdag 25 oktober 2017 - Torrevieja, Valencia, Spanien

Jag besökte Torrevieja för 16 år sedan, då jag körde bil hit förra gången. Det var vid samma tid men betydligt svalare. Då bodde jag tre veckor i Veneziola på udden utanför Mar Menor och en vecka på det stora, fula hotellet vid Guardamar-stranden. Ett par år tidigare var jag på besök

Nerja öster om Malaga
torsdag 5 oktober 2017 - Nerja, Andalusien, Spanien

Prova icke vart varje ditt steg tar dig,endast den som ser långt hittar rätt.Dag Hammarskjöld Värmen, ständigt denna värmeEfter en behagligt sval, svensk sommar med sol och knappt 20 grader är det svårt att acklimatisera sig till den stadigt 26-gradiga spanska hösten. Även på kvällarna