Cykelresa Sverige-Italien 200 mil.

lördag 3 juni 2017 - måndag 3 juli 2017

En cykelresa från Falkenberg till Caorle i Italien med Michael och Pär. Cykling, upplevelser, historia, oviktigt vetande

San Vito al Tagliamento-Caorle 56 km
måndag 3 juli 2017 - Caorle, Veneto, Italien

Frukost och sen fina småvägar till Portoguaro, fika vid stationen, där Michael försöker beställa av annan gäst smått chockad. Kör mestadels cykelvägar och småvägar till Caorle. Vi njuter av dagen, stannar för ett mycket välförtjänt glas öl i San Giorgio di Livenza. Sista milen in

Gemona-San Vito 58 km

Lätt cykling på mindre landvägar i bra väder. Lunch i  San Vito, trevligt hotel med pool utanför stan, Hotel  & Wellnes Antico Borgo Torricella. Vi badade pool och drack vin, målet högrar. Middag på hotellet med värdpar och familj, träffade Steve och Anna som också var med på den

Tarvisio-Gemona del Friuli 70 km

Sov gott och vaknade vid 7-tiden. Frukostkaos, italiensk madame rostade bröd så att brandlarmet gick. Återigen en dag med kanonväder. Vi cyklade på fin gammal nedlagd järnväg stora delar av dagen. Resans vackraste cykelväg fram till Maggio Udinese. Vi korsade floden och körde på dålig

Villach-Tarvisio 35 km
fredag 30 juni 2017 - Tarvisio, Friuli-Venezia Giulia, Italien

Fin cykling längs Gail, långsamt uppför hela tiden. Glass och kaffe i Arnoldstein. Bra väder med blåsigt. After bike med vin och ostbricka i Tarvisio bra övernattning på hotel Trieste. Trevlig by med mycket gränsshopping.

Seeboden-Villach 55 km
torsdag 29 juni 2017 - Villach, Kärnten, Österrike

Bra frukost på Hotel Bellevue, regn på morgonen gjorde att vi kom iväg först 10.30. Lätt cykling längs floden Drau. Fika på bondgårdsgasthof, lite odör var det allt. Kom fram till Hotel Post i Villach. Vi åt på grekisk restaurang, Michael gick på orgelkonsert i kyrkan.