Gambia 2017/2018

tisdag 12 december 2017 - torsdag 18 januari 2018

Ladda upp lite bilder
lördag 13 januari 2018 - Faji Kunda, Västprovinsen, Gambia

Laddar upp lite bilder, skriver rubriker till dom

Gott nytt hundår
onsdag 3 januari 2018 - Faji Kunda, Västprovinsen, Gambia

Blev med hund på nyårsdagen!Kompisarna i Lamin hade hundvalpar och svärföräldrarna ville ha en "vakthund"Så efter nyårsdagsfesten i Lamin så kom vi hem med en hundvalp.Hon har fått namnet LillyHar varit till veterinären idag och vaccinerat henne mot rabies och så plockade de bort

El 24/7
fredag 29 december 2017 - Faji Kunda, Västprovinsen, Gambia

Har redan uppdaterat solcellanläggningen.Köpte en inverter som är inkopplad på husets elnät och automatisk kopplar om till batteridrift när stömmen går. Det märks inte att omkoppling sker.Köpte även ett batteri till,för denna invertern behövde 24V, så nu har vi 400Ah totalt som

God Jul
måndag 25 december 2017 - Faji Kunda, Västprovinsen, Gambia

God jul på er alla.Julaftonsdagen firadade jag och grabbarna på stranden.Julaftonskvällen bestod av grisslakt.Nu spelas det musik ute på gården och det lagas mat bland annat av grisen vi slaktade igår.Har hängt undan lite kött som jag ska grilla. Ska grilla det imorgonSka ladda upp lite

VGA-kabel
lördag 16 december 2017 - Faji Kunda, Västprovinsen, Gambia

Hade glömt VGA kabel till datorskärmen så jag åkte till Westfield/Pipeline för att köpa.Men det var inte så enkelt att hitta en VGA-VGA kabel. I en butik så undrade dom om inte jag hade HDMI på skärmen, kanske sa jag. Sådan jag köpte den (VGA-HDMI), och skulle den inte passa så var det