Indien 3

lördag 9 december 2017 - fredag 5 januari 2018

Rajasthan och Goa. Flykten från mörkret och kylan.

Hemåt
torsdag 4 januari 2018 - BIT Chawl Road, Bombay, Maharashtra, Indien

Då var vi snart klara för denna gången. En sista dag i Mumbai med långpromenad i centrala delarna. Stadsdelen Colaba med India Gate och bazarer. Som vanligt hektiskt, stressigt, ljudligt och i övrigt obeskrivligt. Blev några återbesök på klassiker som Leopols cafe mm. Där var det ett

Nyårsafton.
lördag 30 december 2017 -

Dagarna går på så sakteliga i den vanliga lunken. Frukost, bad, sol, en promenad, kanske ett liten strögande på "affärsgatan". Idag bröt vi med en liten tripp till närliggande staden, Chaudi, och ett besök på lördagsmarknaden. Frukt o grönt, fisk och färsk kyckling. Så färsk den kan

Senast aktiv - från Bombay, Maharashtra, Indien
Julafton. Som vanligt ingen snö...
söndag 24 december 2017 - Agonda, Goa, Indien

Dagen har flutit på. Som vanligt blir det väl en snöfri jul men vi får väl vara glada om vi slipper ifrån regn. I förebyggande syfte så har vi beställt in varsin paraplydrink.Skall snart öppna lite julklappar. Skulle kunna vara att vi varit snälla men det är Anki som vanligt har skickat

Senast aktiv - från Bombay, Maharashtra, Indien
Tiden går men klockan är avtagen.
lördag 23 december 2017 - Agonda, Goa, Indien

Från Udaipur så funkade det fint med resan ner til Goa och vårt "hem"på Agonda beach. Vi kom fram vid 19-tiden på kvällen och checkade in. Men ganska snart satt vi där barfota i restaurangen med varm sand under fotsulorna. Vi blev väl mottagna då de kände igen oss från senaste besöken,

Jodhpur till Udaipur
torsdag 21 december 2017 - 370, Nag Marg, Udaipur, Rajasthan, Indien

Då är det sista i Jodphur avklarat. Jodhpur som kallas Blå staden pga av de många blåmålade husen i gamla stan. De stora sevärdheterna är tittade på.Umaid Bhawan palace är ett relativt nybyggt palats som byggdes i mitten av 1900-talet. Det är nu en blandning av hotell, museum och