Sydamerika - äntligen dags

söndag 7 januari 2018 - måndag 26 mars 2018

Efter spanskastudier är det dags för praktik. Mycket outdoor i Chile och Argentina hoppas vi på, blandat med vin, god mat och lite stadsliv.

Reflexion
tisdag 3 april 2018 - Stockholm, Stockholms län, Sverige

Ett kort stopp hemmavid över påsk ger tid till reflexion. Fast jag vet inte om jag kommer på så mycket att reflektera över. Vår första resa till Sydamerika var tänkt att vara ”light” och det var den verkligen. Våra tre utvalda länder var alla enkla, säkra, vackra och vänliga.När vi

Mucha playa en Uruguay
torsdag 22 mars 2018 - Montevideo, Uruguay

Med ännu en inteckning i miljöskulden har vi hastigt bytt till en helt annan resa: badsemester i Uruguay.Uruguay är ett litet land, kusten är inte jättelång, men tusan vet om inte hela sträckan består av de mest fantastiska sandstränder det bara går att fantisera om. Några ligger där

Hälsning från världens ände
lördag 10 mars 2018 - Punta del Este, Maldonado, Uruguay

Tierra del Fuego, Fin del Mundo, Eldslandet, södra Patagonien, dessa avsides, sydliga, kalla landsdelar har ändå varit snälla mot oss.Vi har lämnat Chile och kommit till Ushuaia i Argentina, som är världens sydligaste stad på 55˚S (jmfr Longyearbyen 78˚N och Stockholm 59˚N). Härifrån

Om att vandra i Torres Del Paine
söndag 4 mars 2018 -

Om jag hade en ”bucket list” ....så vet jag inte om trekking i Torres del Paine hade stått på den. Men det står på många andras, och/eller på en så’n som alla ska rätta sig efter, vilket gör att parken har runt 200.000 årliga besökare. Och inte för att den inte är värd det,

Konsten att resa långsamt

Edén ferry Puerto Montt - Puerto NatalesDag 1:Det ligger en spänning i luften. Hur kommer det egentligen att bli att sitta på en båt som inte är någon lyxkryssare i fyra dagar? Kommer den att avgå ungefär som planerat? Och hur menar de egentligen att check-in och ombordstigning ska gå