New Orleans - Florida

tisdag 12 december 2017 - onsdag 3 januari 2018 New Orleans - Florida

Semesterresa över jul och nyår. Start i New Orleans bil mot Florida.

Sista dagarna
torsdag 4 januari 2018 - Fort Lauderdale, Florida, USA

Bilresan mot Fort Lauderdale gick via 41 South fram till Everglades City. Där svängde vi av och tog väg 29 genom reservat knappt ett enda hus på vägen fram till Highway 75. Men där emot såg vi tre alligatorer som låg och solade längst med vägen. Orsaken varför vi tog denna vägen var att

Nyår
söndag 31 december 2017 - Naples, Florida, USA

29/12 Dags att bege oss söder ut. Vi hade bestämt oss för att fira nyår i Naples. Vi passerade förbi här för några år sedan när vi var på väg till Key West. Och stannade då en natt. Denna gång blev det tre nätter. Fick ganska bra pris på Gulfcoast Inn. Hotellet har en fin pool, bra

Cape Coral
tisdag 26 december 2017 - Fort Myers Beach, Florida, USA

Julfirande i huset, Skönt med bad, sola och grilla istället för skotta snö, frysa och äta sill. Vi har haft bra väder hela tiden. Tror barnen badad 5-6 timmar varje dag i poolen, Vi har fram till tisdagen bara varit hemma i huset.Lite promenader i området för att titta lite på jul

Huset i Cape Coral
lördag 23 december 2017 - Cape Coral, Florida, USA

21/12 Utcheckning från hotelet på Clearwater och avfärd mot hotelet vi bokat nära Amalie Arena i Tampa. Hoppades kunna checka in tidigare eftersom det ej var något jättebra väder för havsbad på morgonen. Hotellet vi bokat (Embassy Suites) var ett riktigt lyxhotel om man jämför med

Mot Tampa.
onsdag 20 december 2017 - Clearwater, Florida, USA

18/12 I natt har det REGNAT OCH BLIXTRAT. Skönt att ha tak över huvet, det riktigt vräkte ner.Ändå jättevarmt. Kom i väg vid 11 tiden. Tanka bilen och sen dra längst med kusten längst med väg 98. Först genom Panama City. Sedan broarna över till Mexico Beach, Port St. John, Apalachicola,